عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کارشناس سبک زندگی اسلامی گفت: حضرت زینب (س) نشان داد اگر اقتضائات جامعه بطلبد و فضای سبک زندگی در حال انحراف باشد، زنان باید ورود کرده و از موضع دین مطالبه‌گری کنند تا زندگی انسان‌ها به اصل خود بازگردد.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد شیخ الاسلامی، کارشناس سبک زندگی اسلامی و مترجم و محقق قرآن کریم، طی سخنانی به نقش اثرگذار زنان در جامعه اشاره کرد و با نگاهی متفاوت به نحوه رفتار زنانه در جامعه، اظهار داشت: در سبک زندگی انسان‌ها هیچ عنصری به اندازه زن اثرگذار نیست. درواقع زنان شکل‌دهنده سبک زندگی انسان‌ها در جوامع هستند.

 

 

مترجم و محقق قرآن کریم با بیان اینکه در نگاه دین، پذیرش واقعیت تفاوت میان زن و مرد یک امر قطعی و غیر قابل تردید است، تصریح کرد: خداوند در قرآن به صراحت از خلقت انسان‌ها به عنوان زن و مرد سخن می‌گوید و در آیات مختلفی به تفاوت این دو جنس اشاره کرده است.

او ادامه داد: مصادیقی در قرآن درباره زنان بیان شده است اما بازخوانی چهره زن در قرآن از نکاتی است که به سبب درگیر شدن با یکی دو آیه حقوقی، کلیت اتمسفر قرآن درباره زن را کنار گذاشته‌ایم و یا به آن شبهه وارد شده است. این در حالی است که مسائل حقوقی جایگاه خود را دارند ولی بیان‌کننده همه واقعیت نگاه اسلام به زنان نیستند.

کارشناس سبک زندگی اسلامی با تأکید بر اینکه در سبک زندگی انسان‌ها هیچ عنصری به اندازه زن اثرگذار نیست، خاطرنشان کرد: واژه «ام» که به معنی اصل و ریشه است و در قرآن به همین معنی استفاده شده، هم طبق تجربه تاریخی و هم به لحاظ وظایفی که در اسلام بر عهده زنان گذاشته شده، بیان‌کننده واقعیتی غیر قابل تغییر است، به این مفهوم که در سبک زندگی انسان‌ها هیچ پیشرانی به اندازه زن اهمیت ندارد و زنان شکل‌دهنده سبک زندگی انسان‌ها در جوامع هستند.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه حضرت زینب سلام الله علیها نماد کامل از یک پیشران در سبک زندگی افراد در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: نظام اولویت‌دهی در سبک زندگی و تاریخ جامعه انسانی با کنش آن حضرت به طور کامل تغییر کرد.

این مترجم و محقق قرآنی خاطرنشان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها شخصیتی بود که معدود افرادی ایشان را می‌شناختند، با وجود آنکه شخصیتی فاضله، عالمه و برجسته بودند. اما به مرور زمان، اقتضائات نشان داد که اگر جامعه بطلبد و فضای سبک زندگی اجتماع در حال انحراف از آموزه‌های اسلام باشد، باید زنان ورود کرده و از موضع دین مطالبه‌گری کنند تا نوع زندگی انسان‌ها به اصل اسلامی خود بازگردد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین