عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
برای نخستین بار:
نخستین اجلاس ملی خیرین هیاتهای مذهبی با حضور جمعی از مداحان، پیشکسوتان و مسوولان هیاتهای مذهبی کشور و رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مشهد برگزار شد.

گزارش تصویری

عقیق: رییس سازمان تبلیغات اسلامی عصر پنجشنبه در این اجلاس گفت: هیات‌ها به سیره اهل‌بیت(ع) تأسی دارند، از جمله فعالیت معصومین(ع) خدمت به نیازمندان بوده است.

حجت‌الاسلام محمد قمی افزود: استمرار کار خیر یکی از اعمال هوشمندانه است، آن زمان که خیّر نه‌ فقط در یک برنامه به کار خیر می‌پردازد بلکه انگیزه خالصانه و نیت خود را به‌ صورت مستمر حفظ می‌کند.

به گفته وی، گاهی به سبب این نیک ‎اندیشی، یک جریان خیرخواهانه شکل می‌گیرد و سپس تقویت می‌شود و به کمال اثرگذاری می‌رسد.

وی ادامه داد: مجمع خیرین هیات با حضور نمایندگانی از این افراد نیک‎ اندیش، تلاش دارد تا زمینه‌های مورد نیاز برای تمرکز کار خیر را شناسایی و معرفی کند.

عنایت اهل بیت(ع) بی حد و مرز است

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این همایش گفت: معرفت ولایت اهل‌بیت(ع) موضوعی است که خداوند عالم به دل‎های آماده و فطرت‎های پاک عنایت می‌کند.

سید مرتضی بختیاری با بیان اینکه عنایت اهل‌بیت(ع) حد و مرز نمی‌شناسد، افزود: عنایت اهل بیت(ع) محدود به جغرافیا و مذهب هم نیست.

وی ادامه داد: امروز اگر مظلومیت مردم غزه را مشاهده می‌کنیم، باید به درگاه امام رضا(ع) متوسل شویم تا این عنایت، ایمان آنان را راسخ ‎تر و دشمنانشان را به شکست نزدیک‎تر کند زیرا اضمحلال بدخواه دین خدا، وعده پروردگار است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: مرکز نیکوکاری ویژه‌ای ذیل فعالیت بنیاد دعبل خزاعی سازمان تبلیغات شکل گرفته تا حتی کسانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هم نیستند، بتوانند از حمایت‌های متمرکز و هدفمند برخوردار شوند.

فعالیت ۱۱۰۰ خیر هیات های مذهبی در سراسر کشور

عضو شورای مرکزی مجمع خیرین هیات های مذهبی هم گفت: تاکید اصلی رهبر معظم انقلاب برای تشکیل مجمع پیر غلامان اهل‌بیت(ع) این است که خدمت به هیات ها نهادینه شود و ارکان هیات های مذهبی توسعه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام داود صالحی ادامه داد: بر همین اساس، تاکنون در ۲۸ استان کشور جلسات توجیهی و مقدماتی برگزار شده و بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در سراسر کشور در مجمع خیرین هیات فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، در رویداد امروز نیز ۲۵۰ خیر نام‌آور و نیک‌اندیش متشکل از ۲۰۰ فعال از سراسر کشور و ۵۰ خیر از مشهد حضور دارند.

مرثیه سرایی «حاج منصور ارضی» از پیرغلامان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این اجلاس بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین