عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
در یادداشتی عنوان شد:
حاج ابوذر بیوکافی دبیر میز آینده‌نگاری اندیشکده هیأت با طرح مسئله تأثیر هوش مصنوعی بر ستایشگری‌ اهل‌بیت علیهم‌السلام، پژوهشگران را به تحقیق در این زمینه دعوت کرد.

عقیق: حاج ابوذر بیوکافی دبیر میز آینده‌نگاری اندیشکده هیأت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در یادداشت کوتاهی که در اختیار عقیق گذاشت به موضوع تأثیر هوش مصنوعی بر ستایشگری‌ اهل‌بیت علیهم‌السلام پرداخت و نوشت:

به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقاتی که در جهان امروز درحال رخ دادن است و تأثیر شگرف تکنولوژی بر زندگی، موضوع جهان آینده و نقش مکاتب‌الهی در این درگیری  از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های جامعه مومن خواهد بود.

این که آیا می‌توانیم جلوی تحولات را بگیریم؟ یا نوع برخورد ما با این تحولات چگونه باید باشد؟ می‌تواند از مهمترین موضوعات مورد مناقشه در جامعه مؤمنان دانست.

به نظر آنچه که در این‌باره از رفتاری انفعالی جلوگیری می‌کند، آینده‌نگری است، یا به زبان دیگر تصویر درستی از آینده داشتن و سناریو‌های لازم برای آینده آماده کردن.

اینها همه مقدمه‌ای بود که بگویم جامعه نورانی و با صفای ستایشگران اهل‌بیت علیهم السلام نیز از تأثیرات تکنولوژی بر حوزه کاری خود مستثنی نیستند. یکی از مسائلی که باید از امروز درباره‌اش فکر کرد و به آن پرداخت، هوش مصنوعی‌ است.

همانطور که در مداحی و هیأت شاهد ورود تکنولوژی در سال‌های اخیر بودیم و بحث‌هایی زیاد بین طرفداران سنت‌ها و مدرنیته در این زمینه در گرفت. باید گفت هوش مصنوعی به‌ زودی وارد چنین محیطی خواهد شد و جزو مسائل جدید خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنم از امروز به «تصویری آینده‌نگارانه از تأثیرات هوش مصنوعی بر ستایشگری و مناسک دینی» بپردازیم و با توجه به این پیشران، پاسخ به این سؤال توسط اندیشمندان و صاحب‌منصبان‌ ضروری به نظر می‌رسد.

آینده ستایشگری اهل‌بیت علیهم‌السلام  با فراگیری هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟ دعوت می‌کنم محققان و دانشگاهیان و ستایشگران اهل بیت(ع) در این زمینه تحقیق و پژوهش داشته باشند تا در آینده نزدیک، نقش فعال و کنش‌گری در این زمینه داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین