عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
مرز مهران از شب گذشته به مدت ۱۲ ساعت بسته شد. یک‌ منبع مطلع می‌گوید: حضور برخی از اتباع غیرایرانی برای سفر به عراق باعث بسته شدن موقت مرز مهران شد، در حالی که تردد اتباع فقط از مرز شلمچه امکان‌پذیر است.

عقیق: مرز مهران از ساعات پایانی شب گذشته به دلیل بروز مشکلاتی از سوی ایران بسته شده بود. بر همین اساس، زائران امکان تردد از این مرز را نداشته و بسیاری از زائران پشت مرز معطل شدند.

ممنوعیت عبور اتباع غیرایرانی از مرز مهران ادامه دارد

یک منبع مطلع می‌گوید: بسته شدن موقت مرز مهران به دلیل حضور برخی اتباع غیرایرانی در این مرز بود؛ در حالی که بر اساس شرایط و‌ ضوابط، اتباع باید از مرز شلمچه تردد کنند.

محدودیت تردد اتباع غیرایرانی از مرزهای زمینی ایران به جز شلمچه نه تنها در اربعین بلکه در طول سال هم اعمال می‌شود و آنان باید از مرز جنوبی شلمچه به عراق بروند.

بازگشایی مرز مهران پس از ۱۲ ساعت

با پیگیری‌های مسؤولان، مرز مهران ساعتی قبل دوباره بازگشایی و روال تردد زوار به حالت عادی بازگشت. البته به دلیل ازدحام جمعیت پشت مرز، عبور از مرز با کُندی نسبت به گذشته در حال انجام است.

این روزها مرز مهران نسبت به سایر مرزها شلوغ‌تر شده است و همین امر باعث‌شده تا محدودیت‌هایی در تردد از این مرز ایجاد شود. همچنین به دلیل ادامه درگیری‌ها در فلسطین اشغالی و جنایت‌‌های رژیم صهیونیستی، بسیاری تمایل دارند که برای دفاع از مردم بی‌پناه غزه به آنجا بروند. برخی تصور می‌کنند که با سفر به عراق می‌توانند عازم غزه شوند؛ در حالی که این امر امکان‌پذیر نیست.

کاروان‌های زمینی عتبات از شهرهای تهران، همدان، مرکزی، سمنان، قم و برخی دیگر از شهرهای مختلف از شب گذشته تا ساعاتی قبل پشت مرز حضور داشتند و بیش از ۱۲ ساعت معطل شدند. 

به گزارش فارس، سفرهای زیارتی عتبات در قالب کاروان‌های غیرمجاز  به صورت زمینی رشد قابل توجهی داشته است و حتی بسیاری از افرادی که از بامداد امروز پشت مرز معطل بودند، کاروان غیرمجاز یا حتی زائران انفرادی بودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین