عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
سرلشکر سلامی:
فرمانده کل سپاه به مداحان گفت: شما قلب و روح را مستحکم می‌کنید و این مقدمه جهاد است. مداحی مقدمه جهاد، عین آن، روح و رمز و منطق جهاد است. شما در مدح امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید. انسان‌ها را به عمق حوادث تاریخ می‌برید.

عقیق: بخش دوم گردهمایی ذاکران و مداحان سراسر کشور از ظهر امروز دوشنبه ۸ آبان‌ماه در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز به کار کرد.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار داشت: خدا را شاکرم که امروز این توفیق را نصیبم کرد تا در جمع مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، دلدادگانی که ترکیب عمیق احساس دینی و شور حسینی و شعور عاشورایی را باهم برای جریان یابی جاذبه الهی عاشورا و حرکت دادن آن واقعه عظیم و انتقال دادن آن به نسل دیگر انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به صورت طبیعی عاشورا قله فضایل هستی است، رفیع‌ترین و عظیم‌ترین واقعه‌ای که در آن تمام ارزش‌های انسانی در اوج رقم خورد. زیباترین و عمیق‌ترین معارف عالم در این واقعه متراکم و در عین حال عمیق تبلور یافت. همانطور که درباره قرآن فهمیدند که ظاهر آن زیبا و باطن آن عمیق است.

سلامی گفت: در طول زندگی مداحان فرهنگ ایثار و شهادت را با استفاده از آن سرچشمه عمیق به یک زندگی با طراوات تبدیل می‌کنند. تاریخ را حرکت داده‌اید. شخصیت‌های عاشورا را تکثیر کرده‌اید. به عاشورا امتداد داده‌اید. عاشورا واقعه‌ای محصور شده در زمان نیست بلکه جاری و صاحب حیات و حیات بخش است و قدرت ایجاد می‌کند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عاشورا میدان پرورش حب و بغض است. در زیارت عاشورا هم این را داریم. شما ما را در دنیا و آخرت با سیدالشهدا محشور می‌کنید. بدون برائت نمی‌توان جهاد کرد. تولی و تبری مقدمه جهاد است. بدون حب به اهل بیت و حب به اسلام نمی‌توانیم در میدان جهاد حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه از نخستین لحظات ظهور اسلام در غار حرا هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که اسلام بتواند جای جای جهان را بگیرد، گفت: بدون جهاد و شهادت اسلام پیش نمی‌رود. این به معنای جنک طلب بودن مسلمان نیست و یا اینکه اسلام دین رزم‌آوری است زیرا اسلام به صلح و آرامش اهمیت می‌دهد. سلم و آرامش برای اسلام یک اصل است اما چون اسلام پیام آور آزادی انسان است به صورت طبیعی شعائر و پیام‌های او که از تقوای قلوب است با استکبار و ظلم در ستیز است.

سلامی گفت: صلح، عفو و سلم جوهر اساسی اسلام است اما برای رسیدن به این حقایق باید از گذرگاه مقاومت مستکبران عبور کرد. این هم بدون برکشیدن شمشیر جهاد محقق نمی‌شود زیرا مستکبران به دنبال خاموش مردن نور الهی هستند. جمع بین اسلام و کفر در یک سرزمین ممکن نیست. جمع بین حق و باطل ممکن نیست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان با تمام قدرت خود مقابل مسلمانان می‌ایستند. ممکن است نام یا تصویر صحنه گردانان تغییر کند اما ماهیت آنان تغییر نمی‌کند. مسلمانان همیشه در قلت می‌جنگند و در قلت پیروز می‌شوند و این سنت الهی است. هرگاه مسلمانان کثیر باشند اما عجب کنند محکوم به عقب‌نشینی هستند.

وی ادامه داد: جهاد مسیر ما و شهادت طریقت ماست. گریزی نیست بلکه تمایل و دوست داشتن است. این جهاد به حب و بغض نیاز دارد. ما عاشورا را در دفاع مقدس تمرین کردیم ولی دفاع مقدس انبساط و نازله‌ای از آن عاشورای متراکم و فشرده بود. در عاشورا خداوند تمام عظمت هستی را در یک نیمروز به میدان آورد تا امام شهید شود و حجت بر همه تمام شود.

سلامی گفت: هیچ دلیلی برای از تن در آوردن لباس جهاد وجود ندارد. اگر کسی لباس جهاد را از تن در بیاورد خدا لباس ذلت برتن او می‌کند. اگر علم داری بر اینکه گروه دشمن قوی است، فرزندانت را می‌کشد و اسیر می‌کند و خودت را هم خواهد کشت اما بازهم باید در میدان بمانی. حق هیچگاه تسلیم باطل نمی‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شما این احتجاج را بیان می‌کنید و در قلب‌های نسل جدید می‌نشانید و رجز جهاد را به آنان منتقل می‌کنید و ایمان را با احساس ترکیب می‌کنید. کار ذاکران اهل بیت از مسیر نشر آن واقعه‌های بزرگ پرورش روح ایمان برای جهاد و پذیرش امر ولایت است. برای پرورش بغض نسبت به دشمنان و محبت نسبت به انسان است تا حدی که انسان‌ها خاضر باشند در میدان جهاد از هم سبقت بگیرند و از شوکت دشمنان نترسانند. شما قلب و روح را مستحکم می‌کنید و این مقدمه جهاد است. مداحی مقدمه جهاد، عین آن، روح و رمز و منطق جهاد است. مداحی احیای جهاد است. شما در مدح امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید. انسان‌ها را به عمق حوادث تاریخ می‌برید.

وی گفت: این زیبایی ذکر است، بدون عاشورا ما نمی‌ماندیم، ده بار تا به امروز محو می‌شدیم. عاشورا در تمام وقایع زندگی پس از انقلاب به ما حیات بخشید. عاشورا در دفاع مقدس به ما توان مقاومت داد. عاشورا فلسفه ایستادگی را معنا می‌کند و به ما یاد می‌دهد که باید تا آخر بایستیم. ما تنها به مدد عاشورا توانستیم بایستیم.

سلامی ادامه داد: نوحه‌هایی که در میدان رزم می‌خواندید، جوانان ما را مهیای مقاومت کرد. این عظمت کار شماست که یک هنر مرکب است. محتوا، معرفت، شعر، صدای وزین و خوش و آهنگ است اما در عقبه آن سرزندگی موج‌ می‌زند.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهد صحنه واضح از تقابل حق و باطل هستیم. لشکر کفر تمام توان سیاسی و زور خود را به میدان آورده است تا در یک سرزمینی کوچک تلاش می‌کند تا کفر را بر اسلام پیروزی دهد. نمی‌خواهد در تاریخ ثبت شود که گروهی کم سلاح و محاصره شده در یک باریکه تمام قدرت کفر را شکست داد. این واقعیت است که همه کفر با تمام استعداد ممکن به میدان آمده است، در غزه همه آمدند و این نمایه‌ای از عاشوراست.‌ مستکبران تمام قدرت خود را در اسارت مؤمنان می‌بینند. آمریکا و اروپا جهانی ماندن قدرت خود را در تسخیر سرزمین، قلب و ذهن مسلمانان می‌بینند.

وی گفت: دنیای مستکبر بدون تسخیر سرزمین قلب مسلمانان قادر به حیات نیست. در هر نقطه جهان اسلام یک خنجری بر پیکر اسلام فرو بردند. در شرق اسلام رژیم صهیونسیتی را ایجاد کردند، در جای دیگر جمعی تکفیری را ایجاد کردند. آنها بنا دارند نشان دهند که بدون تکیه به کشورهای غربی نمی‌توان آرام زندگی کرد.

سلامی با بیان اینکه بیشتر جنگ‌های نیم قرن اخیر در کشورهای اسلامی بوده است، گفت: در شهرهای مختلف سوریه، عراق، یمن، فلسطین و ... این سیاست غرب موجب دفن یادگارهای تمدن اسلامی زیر خاک‌ها شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صهیونسیت‌ها که عصاره مکر و زور و مکر دشمن هستند تا سه هفته پیش تصور می‌کردند که ناامنی و ترس، آن سوی دیوارها معنا دارد و منعلق به فلسطین است. تصور می‌کردند آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه حامی آن‌هاست و کسی نمی‌تواند به آن‌ها دست یابد. این تصور مقامات و شهروندان آنها بود. تصور می‌کردند یک دستگاه امنیتی پیچیده دارند مه همه چیز را تحت کنترل دارد و هر حرکتی از چشمان آن‌ها مخفی نیست. هرچه تجهیزات پیشرفته اطلاعاتی، الکترونیکی‌ اپتیکی و انسانی را در اختیار دارند. تصور می‌کردند ارتش قدرتمندی دارند. با این چهار تصور آرام می‌خوابیدند.

وی گفت: در هفتم اکتبر همان ۱۵ مهرماه تمام این تصورات فروریخت. برای این رژیم اولین اتفاق می‌تواند فروپاشی کامل و شکست آخر باشد. در این سرزمین مردم، دستگاه‌ها و ارتش همه باهم زندگی می‌کنند. جنگ و زندگی تفکیک پذیر نیست. تا به امروز توانستند این تصور را ایجاد کنند که امکان انتقال ناامنی به مرزهای این سرزمین نیست. بزرگترین شکست برای آنان رقم خورد.

سلامی گفت: ماندن در این سرزمین دیگر زمینه زندگی نیست بلکه پذیرش جنگ است. فلسطین اشغالی که به ناحق اسرائیل خوانده می‌شود از مهاجرت‌ها شکل گرفته است زیرا ماهیت و هویت اسرائیلی وجود ندارد. هرچه بمباران می‌کنند غزه می‌ماند زیرا کودکان غزه تسلیم نمی‌شود و می‌گویند اینجا سرزمین ما و هویت ماست و این فرق می‌کند با افرادی که برای ثروت و مال اندوزی به آن سرزمین آمدند. ترس از مرگ میان صهیونیست‌ها عمومیت دارد و جاری است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح غیرقابل ترمیم بودن این شکست که رهبر انقلاب فرمودند تصریح کرد: اسرائیلی‌ ها دیگر نمی‌توانند به دستگاه امنیتی خود، ارتش و حتی آمریکا اعتماد کنند که همیشه دیر می‌رسد. این بار شانس آوردند اما ممکن است که مرتبه بعدی این مهم رقم نخورد، برای همین بمباران می‌کند و زنان و کودکان را می‌کشد. این در هیچ ادبیات و منطقی پیروزی نیست بلکه اوج شکست است.

وی گفت: تانک‌های بسیاری را پشت مرزهای غزه گذاشتند اما قدمی پیش نمی‌گذارند زیرا جنگ با اسلحه پیش‌ نمی‌رود و نیاز به مردان با ایمان و با قلب‌های مطمئن نیاز دارد نه دل‌های مضطرب و قلب‌های پریشان. هیچ راهی وجود ندارد که کفار بر مسلمانان غلبه یابند. این‌ها محکوم به شکست هستند.

سلامی در پایان خاطرنشان کرد: شکست این‌ها پر هرینه خواهد و افراد بسیاری به شهادت خواهند رسید.‌شما مداحان اهل دعا و مناجات هستید گ، دعا کنید خداوند این صحنه را بر مسلمانان آسان کند و دشمنان را از این مسیر بدر کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین