عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
باوجود تداوم ممنوع بودن فعالیت هواپیما‌ها با ظرفیت بالا در فرودگاه نجف، اعزام برخی از کاروان‌های هوایی عتبات از سرگرفته شد، بر همین اساس، امروز ۲ پرواز داخلی با ظرفیت محدود زائران را به فرودگاه نجف منتقل می‌کنند.

عقیق: سفرهای هوایی به عتبات در روزهای گذشته به دلیل مشکل فنی در فرودگاه نجف لغو شده بود و زائران کاروان‌ها از زمان برقراری اعزام‌ها بی‌اطلاع بودند.

از روز گذشته با اعلام عبدالرزاق الاسدی، رئیس هواپیمایی عراق، پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه نجف برقرار شد. البته به دلیل برخی محدودیت‌ها، هواپیماهایی با ظرفیت محدود امکان فعالیت در فرودگاه نجف را دارند.

آغاز فعالیت ایرلاین‌های ایرانی در فرودگاه نجف

روز گذشته هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان به فرودگاه نجف پرواز نداشت و فقط یکی از شرکت‌های هواپیمایی عراقی در فرودگاه نجف نشست.

امروز با توجه به از سرگیری فعالیت شرکت‌های هواپیمایی کشورمان در مسیر نجف، اعزام کاروان‌های عتبات هم برقرار شد و برخی از کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت عازم نجف اشرف شدند.

پروازها با ظرفیت حداکثر ۱۲۰ نفر امکان فرود در نجف را دارند

البته همچنان محدودیت پروازهای سنگین با ظرفیت بالا در فرودگاه نجف اعمال می‌شود و هواپیما با ظرفیت حداکثر ۱۲۰ نفر می‌توانند در فرودگاه نجف بنشینند. با این محدودیت برخی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان از گردونه فعالیت در فرودگاه نجف حذف شده‌اند و ایرلاین‌ها باید منتظر تصمیم عراقی‌ها برای فعالیت دوباره همه پروازها با ظرفیت بالا باشند.

در روز جاری از فرودگاه امام خمینی(ره)، ۲ ایرلاین داخلی به فرودگاه نجف پرواز دارند که البته ظرفیت هواپیماهای آنها نیز محدود است. بر همین اساس، همچنان برخی از کاروان‌های عتبات برای سفر به عراق باید منتظر بمانند.

پیش‌بینی پرواز فوق‌العاده به بغداد برای بازگشت زائران عتبات

البته روز گذشته یکی از شرکت‌های هواپیمایی کشورمان چند پرواز فوق العاده از فرودگاه بغداد پیش‌بینی کرد تا زائرانی که در عراق حضور داشتند و قرار بود از فرودگاه نجف به کشور بازگردند، به تهران منتقل کنند.

به گزارش فارس، در روزهای اخیر به دلیل تعطیلی موقت فرودگاه نجف و انجام بیش از ۹۰ درصد سفرهای هوایی عتبات از طریق این فرودگاه، اعزام ۱۸ کاروان عتبات به تعویق افتاد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین