عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
با بروز مشکل فنی در فرودگاه نجف، سفر بیش از ۱۸ کاروان که قرار بود به صورت هوایی عازم عتبات شوند، تاکنون لغو شده است.

عقیق: سفر هوایی به عتبات در ماه‌های اخیر نسبت به گذشته با افزایش تقاضا روبرو شده است؛ به طوری که روزانه بیش از ۱۵ کاروان به صورت هوایی عازم زیارت عتبات می‌شوند.

روز گذشته با بروز مشکل فنی در فرودگاه نجف، همه پروازها به این فرودگاه لغو شد. با بررسی خبرنگار فارس، تاکنون بیش از ۱۸ کاروان که قرار بود از روز گذشته عازم نجف شوند، امکان اعزام را نداشته و زائران این کاروان‌ها در بلاتکلیفی هستند.

در صورت ادامه بروز مشکل در فرودگاه نجف، تعداد سفرهایی که لغو می‌شود، افزوده خواهد شد. دفاتر زیارتی این موضوع را به زائران کاروان‌هایی که از قبل ثبت‌نام و سفر خود را قطعی کرده بودند، اطلاع دادند.

البته برخی از دفاتر سعی کردند تا اعزام‌ها را به فرودگاه بغداد منتقل کنند که این امر میسر نشد و اعزام کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت همچنان متوقف است و زائران منتظر هستند تا زمان بعدی اعزام از سوی دفاتر مجری اعلام شود.

همچنین با توجه به بروز مشکل در فرودگاه نجف، بیش از ۱۳ کاروان هوایی که در عراق حضور دارند، منتظر بازگشت به کشور هستند. برخی از کاروان‌ها از بازگشت زائران سفر هوایی از طریق فرودگاه بغداد خبر داده‌اند، اما هنوز کاروان‌ها در عراق حضور دارند. یکی از دفاتر زیارتی از تلاش برای بازگشت پنج کاروان هوایی عتبات از طریق فرودگاه بغداد در روز جاری خبر داده است.

بر اساس اعلام فرودگاه نجف، سه روز عملیات برای تعمیر در این فرودگاه ادامه دارد و پروازها لغو شده است. البته برخی از برطرف شدن مشکل فنی در فرودگاه نجف خبر دادند، اما هنوز پروازی به فرودگاه نجف انجام نشده است.

به گزارش فارس، هر روز بیش از ۳۰ کاروان به عتبات اعزام می‌شود که به دلیل نبود اعزام هوایی از همه استان‌ها، بسیاری از سفرها به صورت زمینی صورت می‌گیرد و سفرهای زمینی هم طبق روال گذشته از مرزهای زمینی در حال انجام است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین