عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
حجت‌الاسلام محسن عرفاتی مطرح کرد؛
یکی از ویژگی‌های اصلی حضرت عبدالعظیم(ع) بی‌ادعا بودنشان بود؛ ما در احادیث داریم که ادعا داشتن موجب هلاک شدن می‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام محسن عرفاتی معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام بیست‌ونهم مهر ماه در برنامه صبح بخیر ایران درباره اهمیت زیارت اهل بیت اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام از امام‌زاده‌های واجب‌التعظیم هستند و ویژگی‌های شاخصی دارند؛ پیامبر (ص) برای هدایت انسان‌ها دو چیز را برای ما باقی گذاشت که یکی از آن‌ها قرآن و دیگری اهل‌بیت بود. درنتیجه توجه به اهل بیت یکی از نیازهای اصلی مسلمانان است که اگر ما به آن توجه نکنیم به هلاکت می‌رسیم. امام هادی علیه‌السلام در زیارت جامع کبیره می‌فرمایند هرکس در خانه اهل بیت بیاید نجات پیدا می‌کند و هرکس این کار را نکند هلاک می‌شود؛ در نتیجه ما متوجه می‌شویم که زیارت اهل بیت واجب است.

وی در خصوص حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام گفت: ایشان ویژگی‌های بسیار خاصی دارند؛ به عنوان مثال آن حضرت حدیث نقل کرده‌، به طوری که بسیاری از امام‌زاده‌ها چنین کاری را نکرده‌اند. ایشان بیش از ۱۲۰ حدیث را نقل کرده‌اند که اسناد صحیح و دقیقی دارند. آن حضرت همچنین عالم و دانشمند بودند که مرجعیت دینی داشته‌اند. زندگی حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام بسیار فراز و نشیب داشته و به توصیه امام هادی علیه‌السلام، اهل هجرت و جهاد بوده است.

عرفاتی ادامه داد: ایشان نویسنده هم بوده‌اند به طوری که از او کتاب نقل شده است؛ حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام کتاب خطب امیرالمومنین را نوشته است. حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام ولایت‌پذیر بوده‌اند و با درک امامان از آن‌ها نوشته است. او بیش از ۱۵ سال در کنار امام جواد علیه‌السلام تحصیل کرد و سپس در کنار امام هادی علیه‌السلام به دین‌شناسی خود ادامه داد. یکی از ویژگی‌های اصلی ایشان بی‌ادعا بودنشان بود؛ ما در احادیث داریم که ادعا داشتن موجب هلاک شدن می‌شود. حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام به اندازه‌ای در مسیر خود موفق بود که حضرت امام هادی علیه‌السلام به ایشان مدال آفرین داد.

عرفاتی در ادامه گفت: حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام در کنار حمزه ابن موسی دفن هستند که پیش از مرگ پیش او سکونت داشته‌اند و سپس شهید شده‌اند. ما در معاونت فرهنگی آستان عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام کتابخانه‌ای با بیش از ۱۵۰ هزار کتاب داریم که افراد می‌توانند اطلاعات دقیق از ایشان را به دست آورند. ما همچنین موزه و دانشگاه داریم که وظیفه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی را دارند. افراد همچنین می‌توانند برای برخورداری از اطلاعات معاونت فرهنگی از وب سایت آن استفاده کنند. ما همچنین کلاس‌های فرهنگی و علمی را در حرم پیش می‌بریم که مردم می‌توانند از خدمات آن‌ها برخوردار شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین