عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
حجت الاسلام قاضی عسکر عنوان کرد:
آیین آغاز هفته فرهنگی شهرستان ری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور مسئولین و شورای اداری شهرستان ری برگزار شد.

عقیق: آئین آغاز هفته فرهنگی شهرستان ری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور مسئولین و شورای اداری شهرستان ری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) به ایراد سخنرانی پرداخته و ضمن تبریک هفته فرهنگی شهرستان ری و آغاز ایام میلاد حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به اهداف فرهنگ زیارت اظهار داشت: ائمه هدی و امامزادگان علیهم السلام را واسطه فیوضات الهی هستند و باید از این نعمت بزرگ درست و بخوبی بهره برداری کنیم ولی پندار برخی از مردم از مقوله زیارت صرفاً حاجت خواهی مادی است که این نگاه ناصواب بوده و درست نیست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) تقرب الهی را یکی از اهداف مهم زیارت عنوان کرده و تصریح کرد: نزدیک تر شدن به خداوند و افزایش ارتباط با پروردگار عالم، از اهدافی است که در مضامین زیارت نامه‌ها آمده و باید بیش از پیش به آن توجه ویژه داشت.

رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث با اشاره به فرازهایی از زیارتنامه ائمه معصومین علیهم السلام خاطرنشان ساخت: ایجاد تحول روحی و اخلاقی در زائر از دیگر اهداف فرهنگ زیارت است و این موضوع در حج هم مورد تأکید روایات بوده و در روایاتی از معصوم (ع) نقل شده که اگر فردی پس از حج و برگشت به وطن، اعمال و رفتارش تغییر کرده و تحولی در او ایجاد شده، این نشانه قبولی حج اوست.

وی افزود: حسن خلق و برخورد صحیح از مهمترین روش‌هایی است که می‌تواند زمینه ساز ایجاد تحول روحی و اخلاقی برای مردم شود که این موضوع باید مورد اهتمام تمامی افراد مسئول در مراکز فرهنگی، اماکن مذهبی و زیارتی باشد.

حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: توبه و استغفار از دیگر اهداف فرهنگ زیارت است که در زیارتنامه ائمه معصومین علیهم السلام نیز به آن اشاره و تأکید شده است.

وی آشنایی با الگوها و بیعت با بندگان برگزیده الهی را از دیگر اهداف فرهنگ متعالی زیارت توصیف کرده و اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم (ع) الگوی ممتازی در میان امامزادگان است، آن محدث والامقام با آنکه دارای مقام و جایگاه علمی والایی بودند اما با این حال خدمت امام هادی (ع) رسیده و اعتقادات خود را به آن حضرت عرضه داشتند، این شخصیت کم نظیر با این فضائل و جایگاه قطعاً می‌تواند یکی از بهترین الگوها برای همگان باشند.

رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث برائت از دشمنان را یکی دیگر از اهداف زیارت برشمرده و یادآور شد: در مباحث دینی مفاهیم گوناگونی در حوزه‌های فردی و اجتماعی وجود دارد که باید بیش از گذشته به آن‌ها پرداخته شود و در موضوع زیارت نیز باید با توجه به نگاه‌های بعضاً نادرست، بازنگری جدی در تبیین این مفهوم عمیق دینی در جامعه صورت گیرد.

وی در پایان ضمن محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در غزه تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین سال‌های متمادی است که مورد ظلم واقع شده و شهید می‌دهند، آمریکای جنایتکار و دیگر دولت‌های مستکبر جهان نیز در کمال وقاحت از این رژیم سفاک حمایت می‌کنند؛ امید داریم ان شاء الله به زودی جبهه مقاومت فلسطین در ادامه عملیات‌های موفق خود، به حیات ننگین این رژیم خاتمه دهند.

همچنین در این مراسم فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به سالروز ولادت پر برکت حضرت عبدالعظیم (ع) در هفته جاری اظهار داشت: شرایط فرهنگی شهرری در شکل‌گیری پایه‌ها و تفکرات فرهنگی و معنوی در استان تهران و حتی کشور بسیار مؤثر بوده و باعث شده که سیل زوار و عاشقان اهل بیت (ع) به این شهرستان سرازیر شود.

باب الحوائجی تأثیر شهرری در پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار دانست و بیان کرد: شهرستان ری در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بسیار مؤثر بوده است و ۲ هزار و ۹۵۳ فرزند شهید خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده، لذا حق بسیاری در انقلاب اسلامی دارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شهرستان ری محل انتشار علم و علوم دینی به واسطه وجود حوزه‌های علمیه و علمای بزرگ اخلاق که در این حوزه‌ها حضور داشتند بوده است.

وی ادامه داد: این گوشه‌ای از خصوصیات شهرری است به همین دلیل است که مقام معظم رهبری این شهر را بعنوان قبله تهران معرفی می‌فرمایند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین