عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰
همزمان با ۱۷ ربیع الاول:
جشن میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق (ع) عصر امروز سه شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مداحان اهل بیت(ع)، اجرای سرود و شعرخوانی، در میدان حضرت ولیعصر(عج) تهران برگزار شد.

عقیق: جشن میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) عصر امروز سه شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مداحان اهل بیت (ع)، اجرای سرود و شعرخوانی، در میدان حضرت ولیعصر (عج) تهران برگزار شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان حضور داشتند. در این آئین با شکوه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از جمله ابوذر روحی به مداحی پرداختند و احمد بابایی شاعر آئینی نیز شعری در وصف پیامبر اعظم قرائت کرد.

از دقایق نخست آغاز این مراسم مردم گروه گروه و به همراه اعضای خانواده خود از خیابان‌های منتهی به میدان ولی عصر به سوی این میدان آمدند.

در این اجتماع، مردم که تصاویر جلد مصحف قرآن کریم و پرچم‌های محمد رسول الله (ص) را در دست داشتند، با شعارهای «لبیک یا رسول الله»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از اهانت کنندگان به ساحت مقدس قرآن و پیامبر اعظم اعلام انزجار کردند.

دسته‌های مختلف مردم در حالی‌که پرچم‌های رنگین مزین به نام رسول الله (ص) و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند، سوی مراسم شعرخوانی در حرکت بودند. یکی از مناظر دیدنی این مراسم باشکوه حضور خانوادگی مردم است که در کنار یکدیگر حضور پیدا کرده‌اند.گفتنی است حجت‌الاسلام مصطفی کرمی نیز ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم و امام جعفرصادق (ع) به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام کرمی بیان اینکه مهمترین هدف اجتماعی پیامبر (ص) مسئله وحدت و یکپارچکی امت اسلامی بود، گفت: در بین تمام رذائل اخلاقی که در شبه جزیره عربستان موجود بود، برجسته‌ترین مسئله برای پیامبر (ص) مهار بغض و کینه بود. پیامبر بعد از ۲۳ سال این اقوام متفرق که تحت نظامات قبیله‌ای بودند را با هم متحد کردند و دل‌ها را نزدیک و اسباب جدایی را رفع کردند.

وی ادامه داد: امروز هم مجدداً رهبر معظم انقلاب به مسئله و اهمیت وحدت پرداختند. ایشان همواره مانند یک ترجیح بند به بحث وحدت امت اسلامی می‌پردازند و همگان را برای این مهم خطاب قرار می‌دهند.

همزمان با نزدیک شدن به ساعات غروب آفتاب، زیبایی میدان ولیعصر با بادکنک‌های رنگین، پرچم‌های مزین به خاندان آل الله و رقص نور گوشی‌های همراه دو چندان شد و پژواک «یا علی» و «یا حیدر» و «یا رسول الله» طنین انداز شد.

شور و هیاهوی مراسم با صدای سنج و دمام و گلبارانی که از تابلوهای گل تعبیه شده در گوشه و کنار میدان انجام شده بود با نورافشانی گسترده ساحت پرشوری را ایجاد کرد و همه حاضران در مراسم را به وجد آورد. این مراسم معنوی و با نشاط با اذان مغرب به پایان رسید.

در ادامه تصاویر این مراسم را ببینید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین