عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
دستمالچیان:
عضو هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد گفت: واقعه اخیری که با وقاحت اخیر برخی کشورهای اروپایی اهانت شنیع به ساحت مقدس قرآن انجام دادند، نشان‌دهنده این است که باید ید واحده در برابر کفر باشیم.

عقیق: احمد دستمالچیان عضو هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهادِ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سومین روز از نشست‌های مجازی نخبگان جهان اسلام در سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: تفرقه و اختلاف سبب هدررفت منابع و نیروهای جهان اسلام می‌شود؛ چرا که هرجا تفرقه باشد،‌ سرمایه‌ها بر باد هوا می‌رود. ضرورت اصلیِ جهان اسلام در عصر حاضر برای مقابله با انواع توطئه‌های سنگینی که جهان کفر و استکبار علیه ما طرح‌ریزی می‌کند، وحدت است.

اهانت به قرآن نشان داد باید در برابر جهان کفر ید واحده داشت

وی افزود: واقعه اخیری که با وقاحت اخیر برخی کشورهای اروپایی اهانت شنیع به ساحت مقدس قرآن انجام دادند، نشان‌دهنده این است که باید ید واحده در برابر کفر باشیم و از جهان اسلام، یک صدا برای دفاع از نوامیس و ارزش‌های اسلامی و منویات الهی بلند شود. دین اسلام، دینی اجتماعی است؛ تأکید شده حج و نماز جمعی صورت گیرد؛ بنابراین وحدت در جماعت حاصل می‌شود نه تفرقه.

اشغال قدس و جریان داعش ریشه در تفرقه مسلمین داشت

دستمالچیان ادامه داد: آن چیزی که دشمن از حدود یک قرن قبل در غرب آسیا و سرزمین قدس طرح‌ریزی کرده حاصل تفرقه است. همان مکانی است که مهد تمدن و مهد تاریخ بشریت است؛‌ همان موقعیتی که تمام انبیای الهی در آن زیستند و از آن گذر کردند. دشمنان اینگونه طرح‌ریزی کرد که یک خنجر آلوده‌ی کفرآمیز و با خون آلوده‌ای همچون رژیم صهیونیستی، سرزمین مقدس را از ما مسلمانان بگیرد. دشمنان حداقل در طول نیم قرن گذشته چه جنگ‌هایی را از کنار اختلاف و برای تفرقه راه انداختند. آخرین آن در شامات و عراق بود که همگان شاهد آن بودیم. جنگی راه انداختند که ریشه آن در تفرقه امت اسلام در عقاید بود. به همین دلیل امام راحل و مقام معظم رهبری بیش از حد نسبت به وحدت مسلمین تأکید دارند.

برای تحقق وحدت باید هزینه گزاف رسانه‌ای پرداخت

عضو هیأت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد درباره تأثیر رسانه‌های فراگیر و مجازی در اثرگذاری ذهنی ملت‌ها گفت: یکی از بحث‌های مهمی که دشمن برای کاشتن بذر نفاق و کینه و اختلاف به آن متوسل شده است،‌ بحث مولتی‌مدیایی است که بنگاه‌های صهیونیستی و جهان سلطه به آن اهتمام ویژه داشته و دارند. امروز شبکه‌های رسانه‌ای و مجازی و اطلاعاتی و صوتی و تصویری اغلب در اختیار آنان است و برای جریان‌سازی فکری و هدایت جوانان به سمت مقاصد شوم خودشان بهره می‌برند. حال از مهم‌ترین ابزاری که جهان اسلام و نخبگان جهان اسلام برای وحدت می‌تواند به کار گیرد، همین ابزار رسانه است.

دستمالچیان تأکید کرد: باید هر امت و جامعه اسلامی با قدرت تمام و با هزینه گزاف در حد ممکن برای رساندن پیام آزادی‌بخش قرآن و اسلام و برای وحدت‌بخشی به جامعه اسلامی از این ابزار استفاده کند و معتقدم یکی از مصادیق «أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌» آن است که ما امروز به عنوان فرد و جمع باید برای رساندن پیام حق الهی به مستضعفانی که تحت سیطره صهیونیست‌ها هستند، استفاده کنیم؛ هدف لابی صهیونیستی تسخیر افکار جوامع است.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین