عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
به سفارش کمیته فرهنگی ستاد اربعین؛
قطعه ماه با صدای حسام الدین سراج به مناسبت اربعین حسینی منتشر شد.
تعداد بازدید : 337

عقیق: برنامه تلویزیونی ماه امسال با نگاهی متفاوت به اربعین حسینی از شبکه نسیم پخش می شود و قطعه ماه به عنوان تیتراژ این برنامه به سفارش کمیته فرهنگی اموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی  تولید شده است.
قطعه ماه با شعری از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی امید داورزنی و صدای حسام الدین سراج با مدت زمان ۵ دقبقه تولید شده است.
اهنگسازی قطعه ماه در قالب ارکسترال‌ و با ترکیب ارکستر سازه های زهی با سازهای ایرانی و همچنین بهره‌گیری از گروه کر، توسط امید داورزنی آهنگسازی شده است.
داورزنی این قطعه را در مایه دشتی و رهاوی تنظیم نموده که این دو از مقام‌های اصیل ایرانی‌ست که در موسیقی مذهبی ایران به ویژه در  تعزیه و در مداحی، از دیرباز استفاده می‌شده است.
در این قطعه تلاش شده است با تکیه بر شعار *حیاتنا الحسین (ع)* به عنوان شعار محوری اربعین امسال (۱۴۴۵)، تصویری از حال و هوای زائرین اربعین حسینی، در قالب شعر و موسیقی به نمایش گذاشته شود.
تولید این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری سلام بشیر صبا با راهبری آقایان محمد مهدی رضازاده ، مهدی عباس نژاد با  نظارت فنی استاد شهاب قاسمی و تصویر سازی محمد پیروز رام  انجام گرفته و برای تولید موسیقیایی اثر از نوازندگان چیره‌دست و طراز اول ایرانی بهره گرفت شده است.
این اثر در شب زیارتی حضرت ابا عبدالله الحسین ع همزمان با فرا رسیدن اربعین امام حسین علیه السلام در شهر کربلا با حضور حجه الاسلام و المسلمین دکتر حمید احمدی  رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی ، جمعی از شاعران و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام  رونمایی و برای عاشقان آن حضرت در بستر رسانه ملی و شبکه های مجازی قرارگرفت .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین