عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
مسئول طرح سفیران اربعین:
مسئول طرح سفیران اربعین با اشاره به مشارکت مردمی در این طرح، گفت: در اپلیکیشن سفیران اربعین، مردم را مردم روایت می کنند.

عقیق: سعید شفیعی مسئول طرح سفیران اربعین در گفتگویی درخصوص اجرای این طرح اظهار داشت: طرح سفیرن اربعین سال گذشته برای اولین بار اجرا شد و به 100 نفر از فعالان رسانه ای آموزش کاربردی رسانه ای در این زمینه داده شد. 

وی با اشاره به اینکه طرح سفیران اربعین طی پنج روز و برای 365 روز سال تولید می شود، افزود: امسال این طرح به صورت تکامل یافته تر ارائه خواهد شد و تاکنون 6 نفر مسئول اجرای اولیه آن بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال حدود 10 هزار نفر در آن مشارکت کنند.

مسئول طرح سفیران اربعین بیان داشت: اپلیکیشن مربوط به این طرح، هفته آینده رونمایی می شود و پس از اربعین به محض اینکه محتوا توسط زائران در آن بارگزاری و توسط ناظران طرح، بررسی شد در رسانه های مختلف از قبیل صدا و سیما، خبرگزاریها و...  پخش می شود. 

شفیعی با بیان اینکه هر ساله روایت اربعین از موکبها، زائران و رخدادها به صورت کلی ارائه می شود، عنوان داشت: امسال در طرح مذکور روایت ها نه به صورت کلی که به صورت جزئی با روایتی از هر زائر، موکب و هر رویداد صورت می گیرد چراکه تاکنون به این بخش مهم از اربعین که اثرگذاری خاصی دارد پرداخته نشده است و اربعین از چنین زاویه ای دیده نشده و فقط به کلیات حرکت اربعین پرداخته شده است. 

وی تصریح کرد: نهادها، ارگانها و دستگاهها توان پرداخت به جزئیات اربعین و بی نهایت روایتی که در آن رخ می دهد را ندارند و باید کار پوشش روایت ها با مشارکت مردم انجام شود و محتواهایی که مردم می فرستند در جایی تجمیع شده و از پراکنده کاری جلوگیری شود تا حرکتی اثرگذار شکل بگیرد. 

شفیعی با بیان اینکه باید بستر کنشگری و روایت گری مردم فراهم شود خاطرنشان کرد: در طرح سفیران اربعین مردم را مردم روایت می کنند یعنی آنچه مردم از اتفاقات و رخدادهای مربوط به هر زائر، موکب و خادم مشاهده می کنند را در قالب های مختلف صوت، تصویر، ولاگ، و متن ارسال کرده و به عموم ارائه می شود. خلق روایتی که در بین عموم مردم صورت می گیرد باید درست و دقیق دیده شود به همین منظور طرح سفیران اربعین در نظر گرفته شده که نتیجه مطلوبی در جامعه  ایجاد خواهد کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین