عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
حجت الاسلام میرشفیعی:
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ عملی نداریم که به اندازه زیارت اباعبدالله(ع) برای آن وعده های کلان داده و آثار عجیب ذکر شده باشد، گفت: زیارت به معنی متصل شدن و تجدید عهد با حجت خدا است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سیدصادق میرشفیعی در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به پیامبر(ص) می فرماید بگو من اجری برای رسالت خود جز مودت اهل بیت نمی‌خواهم گفت: در بین تمام دستورات واجب و مستحب از انواع عبادت‌ها ما به مانند زیارت ائمه(ع) و عزاداری برای آنها هیچ عملی نداریم که این قدر برای آن وعده های کلان داده و آثار عجیب برایش ذکر شده باشد.

وی با بیان اینکه زیارت از زمان پیامبر(ص) مورد سفارش همه معصومین بوده و پیوسته اصحاب اهل بیت و شیعیانشان به این سنت حسنه عمل می کردند، گفت: زیارت اولیاء خدا لبیک گفتن به امر خدا است زیرا خداوند مودت اهل بیت پیامبرش را بر دیگران واجب کرد و مودت به معنای دوستی خالصانه است و دوستی خالصانه به معنی دوست داشتن اهل بیت و بیزاری از دشمنان اهل بیت است.

استاد حوزه علمیه عزاداری در عزای اهل بیت و شاد بودن در شادی اهل بیت را از مصداق های روشن دوستی با اهل بیت دانست و گفت: زیارت اهل بیت علیهم السلام هم از مصادیق بارز دوستی با اهل بیت است و عقل سلیم انسان هم حکم می کند که بزرگان قوم خود را چه در حیاتشان و چه بعد از وفاتشان مورد تکریم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در بین مذاهب اسلامی هم امر زیارت را مشروع می دانستند و انجام می دادند، افزود: در دهه های اخیر گروه های افراطی جاهلی مانند وهابی ها خود را از زیارت محروم کردند زیرا اگر زیارت منعی داشت یکی از بزرگان دین سخنی در این رابطه می فرمود ولی برعکس در روایات ما برای زیارت آداب فراوان ذکر کرده و زیارت نامه های مفصل انشاء کرده اند.

میرشفیعی با بیان اینکه هیچ زائری که با معرفت مشرف می شود دست خالی بر نمی گردد گفت: در روایات بیان شده است که زائر اباعبدالله علیه السلام مانند کسی است که در عرش با خدا ملاقات کرده و در هر قدمش ثواب حج و عمره قبول شده است و در موقع برگشت ملائکه صدا می زند که اعمالت را از نو آغاز کن زیرا مانند روزی که از مادر متولد شدی پاک و مطهر شدی.

وی با اشاره به آداب زیارت اباعبدالله علیه السلام برای بهره برداری حداکثری از این زیارت اظهار کرد: از امام صادق علیه السلام پرسیدند معرفت به حق حضرت داشتن در زیارت به چه معنا است؟ ایشان فرمودند یعنی زائر آن حضرت را امام واجب الاطاعه خود بداند و بداند که آن حضرت مظلومانه شهید شده است و حضرت فرمودند ثواب کسی که به امام حسین علیه السلام اقتدا کند بهشت است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه ما باید زیارت را وسیله متصل شدن و تجدید عهد کردن با حجت خدا قرار دهیم، گفت: تجدید عهد یعنی مکتب، مرام، دین و مقصد شما را من قبول دارم و دشمنان شما را قبول ندارم و وقتی از زیارت برگشت پیمانش با امام را فراموش نکند.

وی با بیان اینکه معنای شهید دانستن امام این است که ایشان زنده و شاهد بر ما هستند، اظهار کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند جد ما پیوسته به زائران و عزادارانش نگاه می کند و تک تک انها را می شناسد و برای آنها طلب مغفرت می کند و از پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، مدارشان حضرت زهرا سلام الله علیها و برادرشان امام حسن علیه السلام می خواهد که برای تک تک زائرانش طلب مغفرت کنند.

میرشفیعی علت آمرزش گناهان زائر اباعبدالله علیه السلام را طلب مغفرت پنج نور پاک در نزد خدا برای او دانست و گفت: ائمه معصومین چشم بینای خداوند هستند و امام باقر علیه السلام قسم خوردند که هیچ چیزی بر ما پوشیده نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین