عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
تصاویر|
اهالی روستای گریران علیا با راه اندازی موکب در ایام اربعین و امکان اسکان برای ۵۰۰ نفر با پذیرایی ۳ وعده غذا، تلاش می‌کنند تا روستا و محله خود را اربعینی کنند و نام خود را ذیل خدمتگزاران این حماسه بزرگ ماندگار کنند.

عقیق: حجت‌الاسلام مهدی ولی‌پور امام محله مسجد امام حسین(ع) روستای گریران علیا از توابع شهرستان سلسله در استان لرستان در گفت‌وگویی اظهار داشت: مسجد ما در طول سال فعال است و با همت هیأت امنا و همراهی مردم در این سال‌ها توانسته‌ایم علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، در حوزه زیرساخت هم به مسجد و روستا خدمت‌رسانی کنیم. ساخت قبرستان و تعمیر مسجد، بخشی از این فعالیت‌ها بوده و با کمک بسیج، بسته‌های معیشتی میان نیازمندان و محرومین از اهالی روستا توزیع کردیم.

موکبی با ظرفیت اسکان ۵۰۰ زائر

وی با اشاره به اینکه اهل روستای گریران علیا در کنار برنامه‌های عزاداری محرم، ۲ سالی هست که در زمینه خدمت‌رسانی به زائران اربعین نیز وارد عمل شده و موکبی را نزدیک روستا برای پذیرایی از مهمانان امام حسین(ع) راه‌اندازی می‌کنند، گفت: این موکب امسال نیز قرار است از یکم تا هفدهم شهریور پذیرای زوّار حضرت سیدالشهداء(ع) باشد. این موکب در مدرسه‌ای ۲ طبقه امکان اسکان و پذیرایی برای ۵۰۰ نفر را دارد.

ولی‌پور افزود: در این موکب در ۳ وعده از میهمانان با غذای گرم پذیرایی خواهد شد تا زائرانی که از این منطقه و مسیر، راهی طریق الحسین(ع) می‌شوند، مهمان سفره اهالی گریران باشند و مردم روستا نیز جزیی از خادمین اربعین باشند. برخی از مردم ما به دلیل شوق خدمت به زائران در روستا می‌مانند و سفره‌دار اربعینی‌ها می‌شوند.

سر چاده می‌ایستیم و زوار را به موکب دعوت می‌کنیم

امام محله مسجد امام حسین(ع) با اشاره به اینکه در کنار خدمات پذیرایی و اسکان، خدمت‌رسانی فرهنگی نیز توسط برادران و خواهران طلبه برقرار است، گفت: همانند سال قبل برنامه سخنرانی و احکام و نمازجماعت برقرار است. برای کودکان نیز برنامه داریم و جمعی از خواهران طلبه نیز مستقلاً برنامه‌هایی برای زائران خواهر اجرا می‌کنند.


حجت‌الاسلام ولی‌پور و خادمان موکب اربعین روستا

وی افزود: هر چند موکب با مسیر اصلی جاده فاصله دارد ولی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، چند نفر از خادمین قرار است در کنار جاده بایستند و زائران عزیز را به موکب روستا دعوت کنند. چندین تابلوی راهنما و چشمک زن هم تدارک دیده شده تا راهنمای زائران و دلدادگان اربعینی حضرت سیدالشهدا(ع) باشند.

شوق اهالی این روستا برای پذیرایی از زوار اربعین

ولی‌پور با بیان اینکه شور و شوق خدمت به زائران اربعین و ایجاد حال و هوای اربعینی و ساخت یک محله اربعینی را می‌توان در این روستا به راحتی مشاهده کرد، گفت: در طول سال، حرف اهالی روستا برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر زائران اربعین در موکب و ارائه خدمات بهتر است. خادمین موکب از قشرهای مختلف مردم و طلاب و بسیجی‌ها هستند.

امام محله مسجد امام حسین(ع) با اشاره به اینکه بخش اعظم هزینه خدمت‌رسانی و پذیرایی زائران از طریق کمک‌های مردمی است و بانی این سفره‌ها و پذیرایی موکب، خود مردم هستند، گفت: کاروان عزاداری در ایام ماه محرم در روستاها می‌چرخد و در کنار برپایی برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان برای برنامه اربعین، کمک‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین