عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
شهید «امیر حاج‌امینی» در منطقه فاو مجروح شده بود. ترکش، پشت زانوی او بود و پزشک‌ها گفته بودند در صورت انجام عمل جراحی، احتمال ۸۰ درصد قطعی و فلج پا وجود دارد.

عقیق: عکس شهید «امیر حاج‌امینی» یکی از ماندگارترین و زیباترین عکس‌های دوران دفاع مقدس است. عکسی که در آن شهید پیشانی‌بند «یا حسین» روی پیشانی‌اش بسته بود. عکس امام خمینی(ره) را روی سینه‌اش داشت و چفیه دور کمرش. 

قول شهید حاج‌امینی برای شفاعت یک پزشک+عکس

«احسان رجبی» عکاس این عکس ماندگار است. او در لحظه شهادت «امیر حاج‌امینی» در شرق بصره حضور داشت و این عکس پرافتخار را به نیت دیدن مادر شهید گرفت. بعد از این جریان، احسان رجبی دیدارهایی با خانواده شهید حاج امینی داشت.

وی روایتی از شهید حاج‌امینی دارد که شهید قول شفاعت یک پزشک را داده بود. این روایت را در ادامه می‌خوانیم.

در منطقه فاو ترکشی به پشت زانوی امیر اصابت کرد. او را به بیمارستان بوعلی ‌بردند. نظر پزشکان این بود که اگر ترکش همانجا باقی بماند، پای او فلج خواهد شد. اگر هم عمل کنند، تیغ جراحی به نقطه حساس بخورد، باز هم ممکن است خطر داشته باشد. آنها احتمال ۸۰ درصد قطعی و فلج پا را می‌دادند و امکان ۲۰ درصد بهبودی را. 

امیر برای اینکه فضاهای معنوی و بحث جهاد در جبهه‌ها را از دست ندهد، نذر و توسل به خانم فاطمه زهرا(س) می‌کرد؛ تا اینکه پزشکی به نام دکتر «غلامعلی عکاشه» متخصص جراحی استخوان و مفاصل، وقتی وضعیت پای امیر را می‌بیند، می‌گوید: «در صورت انجام عمل جراحی، پای او فلج می‌شود».

این پزشک تدبیر می‌کند و ترکش را با مهارتی جابه‌جا می‌کند. بعد از این عمل جراحی امیر می‌گوید: «از جانب من از دکتر تشکر کنید. اگر حق‌ام بود و در جهاد به شهادت رسیدم، ایشان را شفاعت می‌کنم».


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین