عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
مهدی متین پور:
سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد آمادگی دارد تا حسینیه‌های نیمه کاره را فعال سازی کرده و در اختیار هیئات قرار دهد.

عقیق: مهدی متین پور سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین پنل دومین روز از نشست‌های تخصصی برگزیدگان مهرواره هوای نو که با عنوان نقش بانوان در آینده هیأت در هتل ارم برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران فرصتی پیش آمده تا بتواند خود را به جریان مردمی متصل کند و هیأت مجموعه‌ای مردمی است. بنیاد شهید یک سری زیر ساخت‌هایی دارد که با نگاه‌های جدید امید می‌رود تا به آن متصل شود.

وی افزود: در بحث زیر ساخت‌ها بخشی از حسینیه‌ها مربوط به بنیاد شهید می‌شود در این حوزه بعضی خانواده شهدا بدون وقف نامه مکانی را به عنوان حسینیه ایجاد کردند و این حسینیه‌ها محل و امکان خوبی است که هیأت‌ها می‌توانند از آن در برگزاری مراسمات بهره ببرند. متأسفانه در دولت قبل نسبت به این ظرفیت بی توجهی شد. حال شاید برخی از حسینیه‌های شهدا با عنوان خانه شهید یاد شود. هر هیأتی که برنامه‌ای در این حسینیه‌ها برگزار کند به عنوان برنامه بنیاد از آن یاد و حمایت می‌شود.

متین پور با بیان اینکه حسینیه شهدا پایگاه خوبی برای ارتباط خانواده شهدا با مردم به شمار می‌رود ابراز کرد: وجود این ظرفیت فرصت خوبی برای هیئات به شمار می‌رود که باید آن را مغتنم بدانند. امروزه فرزندان شهدا و ایثارگران به متولی بودن این حسینیه‌ها افزوده شده اند. در حال حاضر خوزستان بیشترین حسینیه را در کشور دارا است. همچنین بنیاد شهید برای متولیان حسینیه‌ها در طول سال همایش‌های آموزشی برگزار می‌کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بنیاد آمادگی دارد تا حسینیه‌های نیمه کاره را فعال سازی کرده و در اختیار هیئات قرار دهد گفت: بنیاد با عناوین یادواره شهدا و یادبود شهدا می‌تواند از مراسم هیئات حمایت کند. پیام آوران ایثار یک روایتگری تخصصی است این افراد برای روایتگری و سخنوری آموزش دیده اند و از سوی بنیاد این افراد تأیید شده هستند و می‌توان از ظرفیت این افراد در هیئات بهره برد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین