عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
آیت الله جوادی آملی در مراسم شب تاسوعای حسینی؛
حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: ما اول باید حسین بن علی را بشناسیم، تا آن وقت بفهمیم خونبهای حسین بن علی چیست! خون‌بهای حسین بن علی، قرآن کریم است، هم حسین بن علی شخصیت جهانی است و هم قرآن کریم جهانی است.

عقیق: حضرت آیت الله جوادی آملی در شب تاسوعای حسینی با حضور عزاداران حسینی با تسلیت ایام سوگواری آن ذوات قدسی و آرزوی قبولی عزاداری همه مردم در این ایام، بیان داشتند: دعای «أعظَمَ اللّه ُ اُجورَنا بِمُصابِنا بِالحُسَینِ و جَعَلَنا و إیّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِه»، این دعا گذشته از اعلام ولایت پذیری نسبت به حسین بن علی (علیه السلام)، از ذات اقدس اله مسالت می کنیم آن توفیق را به ما مرحمت کند تا خون‌بهای حسین بن علی را بگیریم یعنی این مسئولیت را از ذات اقدس اله می خواهیم.

ایشان بیان داشتند: ما اول باید حسین بن علی را بشناسیم، تا آن وقت بفهمیم خون‌بهای حسین بن علی چیست! خون‌بهای حسین بن علی، قرآن کریم است، هم حسین بن علی شخصیت جهانی است و هم قرآن کریم جهانی است.

معظم له بیان داشتند: هر چند حضور ما در مراسم عزاداری، گذشته از اینکه ثواب فراوان برای ما و گذشتگان و آیندگان ما دارد و گذشته از اینکه با واسطه ائمه اطهار علیهم السلام، حوائج خودمان را از خداوند می گیریم، اما مسئولیتی هم بر گردن ما می گذارد و آن این است که از خداوند می خواهیم تا آن توفیق را به ما بدهد تا ما به این مسئولیت عمل کنیم و به آن درجه ای برسیم که خونبهای حسین بن علی را بگیریم، این معنای بلندی است!

ایشان بیان داشتند: در زیارت وارث می خوانیم که «السلام علیک یا وارث آدم صفوه الله، السلام علیک یا نوح نبی الله» تا پیامبر خاتم؛ یعنی تمام حقائیق انبیاء از آدم تا خاتم در وجود مقدس حسین بن علی جمع است، در زیارت وارث می گوییم که تو به جای آنها نشسته ای، البته همه اهل بیت علیهم السلام نور واحد هستند و همه آنها وارث انبیای الهی هستند و همه آنها جهانی هستند، اما این توفیق و روزی نصیب حسین بن علی شد که با دست او ظهور پیدا کرد. پس اگر کسی به حسین بن علی نگاه کند، به تمام انبیاء و اولیاء نگاه کرده است. زیارت وارث به ما می گوید که حسین بن علی یک امام نیست، بلکه او نه تنها به جای پیغمبر اسلام که به جای کل انبیاء عالم نشسته است. لذا علاقه به وجود مبارک حسین بن علی در تمامی ادیان و فرق وجود دارد و همه باید از حرم امن این وجود شریف محافظت کنیم و این مراسم ها و عزاداری ها را محترم بشماریم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه خونبهای حسین بن علی قرآن کریم است، اظهار داشتند: اگر ما در عالم بخواهیم کتابی معرفی کنیم که شناسنامه حضرت آدم تا خاتم باشد، سنت و سیره و تاریخ و روش و پیام آنها را بیان کند، هیچ کتابی جز قرآن کریم نداریم، لذا همه افراد بشر، مسیحی ها، کلیمی ها، خلیلی ها و تمام انسان ها موظف هستند از کیان قرآن کریم که شرف و هویت و شناسنامه همه انسان هاست حفاظت کنند و در مقابل هتک حرمت قرآن کریم و بی ادبی نسبت به این کتاب مقدس بایستند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین