عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
عکس و فیلم|
مرتضی متشرعی، مداح اهل بیت(ع) همچون سال‌های گذشته امسال هم پویش «روضه خیابانی میهمان شهدای باغ فیض» را راه‌اندازی کرده است. او می‌گوید: از شب اول محرم به مدت ۴۰ روز از ساعت ۱۸:۳۰ درب منزل شهدا عزاداری می‌کنیم.

عقیق: مرتضی متشرعی، مداح اهل بیت(ع) در گفت‌وگویی اظهارداشت: امسال چهارمین سال برگزاری روضه‌های خیابانی در محله باغ فیض منطقه ۵ تهران است. در این مراسم که به مدت نیم ساعت از شب اول محرم برگزار می‌شود، به مدت ۴۰ روز در کوچه و خیابان‌های باغ فیض روضه‌خوانی خواهیم کرد.

وی افزود: هرروز با حضور در مقابل منزل یکی از خانواده‌های شهدا با حضور ساکنین محله، نمازگزاران مسجد جامع باغ فیض و خانواده شهدا و عموم مردم، اقامه عزای سیدالشهدا (ع) داریم.

متشرعی تصریح کرد: کانون خدمت خادمیاران رضوی محله باغ فیض و نوجوانان مجموعه تربیتی و فرهنگی شهدای باغ فیض در برپایی این مراسم کمک‌رسان ما هستند.

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به نحوه برگزاری این مراسم گفت: یک ساعت قبل از مراسم، خادمین فضاسازی لازم را انجام داده و صندلی‌ها چیده می‌شود. در این برنامه ابتدا بخشی از وصایای شهیدی که میهمان‌شان هستیم، توسط نوجوانان قرائت می‌شود و بعد هم روضه و سینه زنی انجام می‌شود.‌

تعداد بازدید : 68

فیلمی از روضه خانگی در مقابل منزل یک شهید در باغ فیض

به گزارش فارس، رسم برگزاری روضه‌ در خیابان در محرم سال ۱۳۹۹ با عنوان پویش هر کوچه یک حسینیه راه‌اندازی شد که در آن سال بسیاری از مداحان سرشناس در خیابان‌های کشور به روضه‌خوانی پرداختند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین