عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
حجت الاسلام حامد کاشانی عنوان کرد:
حجت‌الاسلام کاشانی گفت: براساس نقل‌ها امام کاظم(ع) در روز زیاد دعا می‌کردند که خدایا! در روز قیامت، هرکس را زیر پرچم امامش جمع می‌کنی، من را زیر پرچم امیرالمومنین(ع) جمع کن.

عقیق: امام موسی کاظم (ع) ملقب به «باب‌الحوائج» هفتمین امام شیعیان بنابر روایات ۲۰ ذی‌الحجه سال ۱۲۸ هجری قمری در منطقه «ابوا» بین مکه و مدینه چشم به جهان گشود. پدر بزرگوار ایشان امام جعفر صادق (ع) بود. ایشان ۳۵ سال بر مردم امامت کرد تا آن که در ۲۰ رجب سال ۱۸۳ قمری در زندان به شهادت رسید. البته در برخی از روایات روز هفتم ماه صفر نیز به آن روز ولادت ایشان مطرح شده است.

ما را روز قیامت به نام اماممان می‌خوانند

حجت‌الاسلام حامد کاشانی سخنران مذهبی در سخنانی در خصوص ایشان اظهار داشت: روز قیامت ما را ظاهراً به اسم صدا نمی‌زنند. در قرآن کریم داریم: «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ ؛ روزى که هر گروهى از مردم را همراه با پیشواى آنها فرا مى‌خوانیم» یعنی ما را به نام اماممان صدا می‌زنند.

وی افزود: عیسوی‌ها یک سمت و موسوی‌ها سمت دیگری می‌روند. حیدری‌ها و شیعیان امیرالمومنین به سمت دیگری می‌روند. ما اگر دعا کنیم که خدایا در روز قیامت ما را زیر پرچم امیرالمومنین(ع) جمع کن و ما را انکار نکن، برای ما طبیعی است، اما اگر موسی بن جعفر(ع) و پسرش امام رضا(ع) این دعا را کنند، عجیب است.

دعایی که امام کاظم(ع) زیاد می‌خواند

کاشانی گفت: براساس نقل‌ها امام کاظم(ع) در روز زیاد دعا می‌کردند که خدایا در روز قیامت، هرکس را زیر پرچم امامش جمع می‌کنی، من را زیر پرچم امیرالمومنین(ع) جمع کن.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: برخی از افراد زیر پرچم افراد ظالم مانند معاویه جمع می‌شوند و امام کاظم(ع) اینطور دعا می‌کردند.

فیلم این سخنرانی را مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 121

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین