عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
خانم احمدی همسر امام محله هزاره هشتم پردیسان قم است که محور فعالیت خود را ترغیب و تشویق زنان به فرزندآوری و ازدواج در بستر روضه‌های خانگی و باشگاه‌ ورزشی قرار داده است. او توانسته گروهی از مبلغین را برای این کار تربیت کند.

عقیق: سیده نیره احمدی همسر حجت‌الاسلام عبدالله استوار امام محله هزاره هشتم شهرک پردیسان شهر قم است. آن‌ها نزدیک به ۱۴ سال است که در این محله برای تبلیغ حضور پیدا کردند و پایگاه خود را مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام قرار دادند. احمدی در کنار همسرش به عنوان شریکة الامام نقش‌آفرینی می‌کند.

برگزاری دوره آموزشی فرزندآوری در مسجد

مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام که مسجدی فعال و پویا است و برنامه‌های گوناگون برای اقشار مختلف در آن برگزار می‌شود. این بانو هم با محوریت این مسجد، در بین خانواده‌های طلاب فعالیت دارد و تاکنون در بسیاری از زمینه‌ها ورود کرده و در عرصه جوانی جمعیت به صورت ویژه شروع به کار کرده‌ است. او می‌گوید: «برای اولین‌بار در سال ۹۸ با کمک مجمع فعالان ملی جمعیت و مجموعه خاتم الانبیاء (ص) دوره آموزشی افزایش جمعیت، خانواده و فرزندآوری پذیرای علاقه‌مندان به این حوزه بوده است. دوره‌ای که نه تنها در این مسجد و شهر قم بلکه در کشور هم برای اولین‌بار اجرا شد و نزدیک به ۶۰ نفر از عموم افراد در آن شرکت کردند.»

تبلیغ و ترویج فرزندآوری در مجالس خانگی

این تنها دوره در زمینه فرزندآوری و افزایش جمعیت در این مسجد نبود، دوره‌های بعدی نیز با هدف تربیت و تقویت قشر طلاب و خانواده‌های آنها توسط این بانوی در این محله اجرا شد. به واسطه این اقدام گروهی تبلیغی در مسجد تشکیل شدند و در زمینه افزایش جمعیت با محوریت مجالس و روضه‌های خانگی به تبلیغ و ترویج پرداختند. احمدی می‌گوید: «البته ترغیب و تشویق بانوان محله تنها با حضور در مجالس و روضه‌های خانگی و ... میسر نبود. با ایجاد فضایی با نشاط و ورزشی بین مادران و بانوان محله در باشگاه، توانستیم به صورت ویژه‌ای آن‌ها را ترغیب و تشویق به فرزندآوری کنیم. در این کلاس‌ها به بانوانی که در آستانه مادر شدن بودند، تخفیف ویژه‌ای اختصاص داده می‌شد.»

تهیه ۲۰ سری جهیزیه برای دختران

علاوه بر این خانم احمدی در زمینه‌های گوناگون دیگری نیز به فعالیت پرداخته است. کارهایی از قبیل تهیه جهیزیه که از آن طریق به جوانان در شرف ازدواج که به هر دلیلی آغاز زندگی‌شان با مشکل روبه رو بود، کمک شد. او می‌گوید: «نزدیک به ۲۰ سری جهیزیه که متشکل از کالاهای اساسی و ملزوم زندگی بود به دست زوج‌های جوان رساندیم. الحمدلله خیران بسیاری برای کمک رسانی به نیازمندان پای کار آمده‌اند. با همین ظرفیت، گروه جهادی را با نام «حاج قاسم» تشکیل دادیم و به مناسبت و بهانه‌های مختلف، این گروه جهادی در محله و سطح شهر فعالیت می‌کند.»

راه‌اندازی هیأت در هر مجتمع مسکونی

این محله دارای ۱۸ مجتمع مسکونی است و این بانو با انتخاب رابط در مجتمع‌های این محله، توانسته اقدامات خوبی را به انجام رساند. فعالیت‌هایی در عرصه‌های عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، کودک و نوجوان، حلقه‌های صالحین با پذیرش کودکان از ۶ سال تا بزرگسال در کارنامه این بانوان فعال وجود دارد.
علاوه بر این خانم احمدی با ایجاد هیأت در هر مجتمع مسکونی، نوجوانان دختر و پسر را سازمان‌دهی کرده است و از این طریق توانسته اثرات و نتایج خوبی را به دست آورد.

به کارگیری بانوان کارآفرین در محله و ایجاد بازارچه اقتصاد مقاومتی در حسینیه مسجد به صورت ماهیانه، یکی دیگر از برنامه‌های این بانوی شریکة الامام است. با این کار هم بانوان کارآفرین و سرپرست، فرصت عرضه محصول خود را دارند و هم منبع درآمدی برای مسجد ایجاد شده است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین