عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
عکس و فیلم|
با وجود رفع محدودیت‌های کرونایی و تشرف میلیونی زائران به مدینه منوره، مأموران سعودی در اطراف روضه منوره حرم نبوی حضور دارند و اجازه نزدیک شدن یا لمس ضریح حرم پیامبر اعظم (ص) را نمی‌دهند.

عقیق: در مدینه منوره در کنار برخی محدودیت‌ها در بقیع، در روضه منوره حرم نبوی هم محدودیت‌هایی از سوی مأموران سعودی اعمال می‌شود.

متولیان مسجدالنبی (ص) هنوز محدودیت نزدیک شدن به ضریح را که در ایام کرونا اعمال شده بود، لغو نکرده‌اند. نرده‌هایی در اطراف ضریح نصب شده تا زائران نتوانند از نزدیک ضریح را لمس کرده و به زیارت بپردازند. بر همین اساس، مأموران سعودی در اطراف روضه منوره محدودیت‌های اعمال شده را اعلام و اجازه نزدیک شدن به ضریح حرم پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله را نمی‌دهند.

البته تصویربرداری در حرم نبوی مجاز اعلام شده و زائران با حضور در این مکان مقدس با دوستان و آشنایان ارتباط تصویری برقرار کرده یا به عکسبرداری می‌پردازند.  

تعداد بازدید : 43

مسجدالنبی و تشرف به روضه منوره حرم نبوی

عربستان اعلام کرده بود که زائران برای تشرف به روضه منوره حرم نبوی باید از طریق برنامه‌ای ثبت‌نام کرده و در زمان مقرر به این قطعه از بهشت تشرف یابند. همچنین ورود به روضه منوره فقط یک بار در طول سفر زائران حج تمتع از طریق ثبت‌نام امکان‌پذیر است. اما در روزهای اخیر برخی از زائران کشورمان به همراه سایر زائران حج تمتع، بدون ثبت‌نام قبلی، پس از باز شدن درهای حرم نبوی، وارد این مکان مقدس شدند و حرم نبوی را زیارت کردند.

ورود به حرم نبوی در برخی ساعات برای آقایان و در برخی از ساعات برای بانوان است که عمدتا صبح‌ها متولیان مسجدالنبی (ص) بانوان زائر را پذیرش می‌کنند.

ممنوعیت لمس ضریح حرم نبوی در حالی است که امسال زائران حج تمتع پس از سه سال، می‌توانند کعبه را لمس کنند و سعودی‌ها ممنوعیتی در زمینه تشرف زائران به مسجدالحرام و لمس کعبه اعمال نکرده‌اند. البته متولیان مسجدالحرام طی اطلاعیه‌ای از زائران خواسته‌اند که از کشیدن پرده خانه خدا بپرهیزند.

تعداد بازدید : 34

لمس کعبه توسط زائران حج تمتع ـ روز گذشته

 تاکنون حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از کشورهای مختلف وارد سرزمین وحی شده است و روند پذیرش زائران از سوی سعودی‌ها تا اواخر هفته جاری ادامه دارد. 

در ادامه تصاویری از تشرف زائران به حرم نبوی و ممنوعیت لمس ضریح حرم نبوی را مشاهده می‌کنید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین