عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:
دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه کشور به همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «عهد حضور» در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.

عقیق: دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه کشور به همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «عهد حضور» و با شرکت ائمه جمعه استان‌های تهران، البرز، یزد، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و منطقه کاشان در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اجلاس منطقه‌ای ائمه جمعه تدبیری در تکمیل برنامه‌های شورای سیاستگذاری است. بعضی از اهدافی که در سازماندهی داریم در اجلاس سراسری و استانی محقق نمی‌شود زیرا هر کدام از آن‌ها کارکردهای خودشان را دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: اما گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه یک فرصت بسیار خوب برای گفتگوهای بین استانی برای موضوعات راهبردی است که در ضمن آن همکاری‌هایی بین استان‌های متقارب و هم مرز به وجود می‌آید.

وی با اشاره به قرار جمعی با ائمه جمعه، ادامه داد: سه مساله مهم مورد توجه و در اولویت قرار دارد که یکی از این موارد؛ مساله تقویت نگرش راهبردی است دیگری حرکت بر اساس برنامه است و سوم قرار گرفتن در موقف راهبری و استفاده از همه ظرفیت‌ها است.

حاج علی اکبری کشور اظهار کرد: علاوه بر این موارد، حرکت جمعی سازماندهی شده و تشکیلاتی و در نهایت ارتقا کیفی و کمی نمازهای جمعه عهد مشترک ما برای رسالت بزرگی است که بر عهده داریم. در این مسیر طی شده قدم‌های خوبی در موضوعات مطرح شده برداشته شده است وضعیت ما بر اساس مطالعات میدانی و بررسی نزدیک از فعالیت‌ها، در مجموع رو به پیشرفت است و به صورت محسوس یک تحول محسوس و قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در صورت بندی و سازماندهی و محتوا شبکه امامت قدم‌های خوبی برداشته شده است و نسبت به موقعیت خطیر و ظرفیت نماز جمعه و امامت جمعه قابل قیاس با هیچ جا و عنوان دیگری نیست.

حاج علی اکبری در پایان به ظرفیت عظیم و نقش منحصر به فرد ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: نسبتی که نماز جمعه با مردم دارد ارتباط نزدیکی است و نقش آفرینی که می‌تواند داشته باشد بی نظیر است و با هیچ نهاد و نقش دیگری قابل قیاس نیست و این مورد الان در اختیار است و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین