عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
با وجود حضور هزاران زائر در مدینه منوره، همچنان محدودیت‌ها در بقیع ادامه دارد و به دلیل حضور مأموران سعودی پشت درهای این قطعه از بهشت، بانوان باید از چندین متر دورتر و از پشت حصارها به زیارت ائمه مدفون در بقیع بپردازند.

عقیق: بیش از هشت هزار ایرانی در مدینه منوره حضور دارند و زائران کاروان‌های مدینه اول پس از ورود به شهر پبامبر اعظم صلی الله علیه و آله و زیارت حرم نبوی، عازم مکه مکرمه می‌شوند.

یکی از محدودیت‌هایی که در مدینه منوره همچنان اعمال می‌شود، بسته بودن درهای بقیع در بسیاری از ساعات شبانه‌روز است. درهای بقیع صبح‌ها پس از اذان صبح و بعد از ظهر بعد از نماز عصر برای ساعاتی باز می‌شود و در این مدت فقط آقایان امکان تشرف به این مکان مقدس را دارند و بانوان همچنان باید در حسرت زیارت بقیع باشند.

تعداد بازدید : 35

علاوه بر این، در پشت حصارهای بقیع مأموران سعودی حضور دارند و مانع نزدیک شدن زائران به آنجا می‌شوند و حتی بانوان به راحتی نمی‌توانند از پشت درهای بقیع قبور ائمه مدفون در بقیع را زیارت کنند و باید از فاصله چندین متری از حصارهای بقیع به زیارت بپردازند.

در روزهای اخیر هم که تعداد زائران مدینه منوره افزایش یافته و هزاران زائر از کشورهای مختلف به زیارت حرم نبوی مشرف می‌شوند، به دلیل محدودیت‌ها همچنان بقیع در غربت است و این غربت تمام شدنی نیست.

علاوه بر ممنوعیت ورود بانوان به بقیع، امکان خواندن روضه با صدای بلند یا حتی ادعیه وجود ندارد و مأموران سعودی حتی در اطراف قبور ائمه مدفون در بقیع حضور دارند و اجازه نمی‌دهند تا زائران به آنجا نزدیک شوند و پا را فراتر از سنگ‌چین‌های اطراف آن بگذارند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین