عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
مسجد امام رضا(ع) که تنها مسجد شیعیان در قاره اقیانوسیه و تنها مسجد این قاره است که از المان‌های معماری سنتی اسلامی بهره برده، قرار است در دهه کرامت افتتاح شود.

عقیق: 

*بانی تنها مسجد شیعیان قاره اقیانوسیه: مسجد امام رضا(ع) نیوزلند کانون وحدت مسلمانان این قاره خواهد بود

فریدون صالحی بانی اولین و تنها مسجد شیعیان قاره اقیانوسیه گفت: مسجد امام رضا(ع) تنها مسجد شیعیان موجود در قاره اقیانوسیه و تنها مسجد این قاره است که از المان‌های معماری سنتی اسلامی از جمله گنبد و مناره در ساخت آن استفاده شده است.

وی افزود: کار ساخت این مسجد منحصر به فرد از سال 1386 و پس از خرید زمین آن در شهر اوکلند نیوزلند آغاز شد و در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ 10 درصد باقی مانده از مسجد نیز تا دهه کرامت آماده و به بهره برداری خواهد رسید.

صالحی با بیان اینکه در ساخت این مسجد از معماری اصیل اسلامی ایرانی استفاده شده است، اظهار داشت: این مسجد در دو طبقه شامل اتاق امام جماعت، کتابخانه امام رضا(ع)، مرکز اسلامی و مرکز پژوهش‌های امام رضا(ع)، اتاق نگه‌داری کودکان زیر 7 سال به هنگام برگزاری مراسم، شبستان، دفتر مسجد و 30 پارکینگ اختصاصی ساخته شده است، همچنین 95 درصد از معماری مسجد بزرگ امام رضا(ع) در نیوزلند معماری اسلامی-ایرانی است و در 5 درصد باقی مانده به ناچار از معماری مدرن بهره گرفته شده است.


منبع: فارس

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین