عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
عکس و فیلم|
حرم امام علی علیه‌السلام در آستانه ایام شهادت آن حضرت و برپایی مراسم شب‌های قدر، سیاهپوش و پرچم عزا بر فراز ایوان نجف نصب شد.

عقیق: حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نجف در آستانه ایام شهادت امام علی علیه‌السلام رخت عزا پوشید و خادمان این آستان مقدس طی مراسمی شب گذشته پرچم عزا بر فراز ایوان نجف برافراشتند.

تعداد بازدید : 373

حرم علوی پس از سیاهپوش شدن به مناسبت ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع)

بر همین اساس، خادمان حرم امام علیه‌السلام در صفوفی منظم در ایوان نجف حضور یافته و ضمن عزاداری برای ایام شهادت امام اول شیعیان، پرچم جدیدی که روی آن «فزت و رب الکعبه» نقش بسته بود، بالای گنبد حرم علوی برده و بر فراز ایوان نجف قرار دادند. پیش از این نیز چراغ‌های سبز حرم امام علی علیه‌السلام به رنگ خون درآمد و فضای حرم قرمز و تاریک شد.

این امر در حالی است که در روزهای گذشته به مناسبت ایام میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام نجف گلباران و چراغانی شده بود که اکنون در آستانه ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی علیه‌السلام و شب‌های قدر، آماده میزبانی از زائران و عزاداران شده است.

همچنین روز گذشته خادمان حرم علوی کتیبه‌ و پارچه‌های عزا در گوشه و کنار صحن و شبستان‌های حرم نصب کردند که در ادامه تصاویری از سیاهپوش شدن حرم امام علیه‌السلام در آستانه  ایام شهادت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را مشاهده می‌کنید‌:

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین