عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
سیدجواد هاشمی‌نژاد، مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: دفاتر راهنمای زائر و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی اماکن متبرکه در ایام دهه کرامت رضوی به صورت شبانه‌روزی به زائران حضرت رضا که درود خدا بر او باد، خدمات ارائه می‌کنند.
عقیق: وی با بیان اینکه در تمامی صحن‌ها کیوسک‌های اطلاع‌رسانی قرار دارد، اظهار کرد: دفاتر راهنمای زائر در ورودی‌های شیخ طوسی، نواب صفوی، باب‌الرضا و طبرسی که بیشتر زائران از آن جا به زیارت مشرف می‌شوند، تعبیه شده است.

وی افزود: ارائه نقشه‌های راهنما، بروشور، برگه‌های مسابقات، معرفی برنامه‌های حرم مطهر رضوی در دهه کرامت رضوی و اطلاعاتی در مورد اماکن اقامتی مانند هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و اماکن زیارتی و سیاحتی مشهد مقدس از جمله خدماتی است که این دفاتر در اختیار زائران قرار می‌دهند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به ایجاد دفاتر راهنمای زائر از سوی اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در راه‌آهن مشهد، گفت: این دفاتر علاوه بر راهنمایی و اطلاع‌رسانی، برگه‌های مسابقات فرهنگی و نقشه‌های حرم مطهر و مشهد به زبان‌های «فارسی»، «عربی»، «انگلیسی»، «فرانسه»، «آذری» و «اردو» و دیگر محصولات فرهنگی را توزیع می‌کنند.

مدیر فرهنگی آستان قدس رضوی ابراز کرد: 1500 خواهر و برادر به صورت افتخاری به عنوان راهنمای زائر در بارگاه منور رضوی مشغول به فعالیت شبانه‌روزی و ارائه خدمات به زائران هستند.

این مقام مسئول در ادامه به افزایش کشیک راهنمایان زائر خواهر حرم مطهر رضوی اشاره و عنوان کرد: این گروه به صورت افتخاری با استقرار و گشت‌زنی در صحن‌های حرم مطهر، ضمن ارشاد زائران و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر، به سؤالات مختلف زائران پاسخ می‌دهند.


منبع:خبرآنلاین
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین