عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
یک رشته انفجار همزمان در بغداد، پایتخت عراق، بیش از ۲۰ کشته بر جای گذاشت.

عقیق: به گزارش بی بی سی فارسی انگلیس مانند اغلب حملاتی که در ماه‌های گذشته صورت گرفته انفجارها محلات عمدتا شیعه‌نشین را هدف قرار داده‌اند.


پلیس عراق گفته انفجارهایی در چند رستوران در محله طالبیه، در نزدیکی شهرک صدر به وقوع پیوسته است. همچنین، ماشین‌هایی بمب‌گذار‌ی‌شده در نزدیکی پاسگاه پلیس در محله سعیدیه منفجر شده‌اند.

 

شمار کشته‌های خشونت‌های فرقه‌ای در عراق در ماه‌های اخیر به طور چشمگیری بالا رفته است، به طوری که از سال ۲۰۰۸ تاکنون هیچ دوره‌ای به خونباری دو ماه اخیر نبوده است.

 

بی بی سی فارسی انگلیس برای برافروختن آتش درگیری های مذهبی وهابیون را به مسلمانان اهل سنت نسبت داده و نوشت: « اغلب حملات اخیر به گروه‌های تندروی سنی نسبت داده می‌شود که گفته می‌شود برخی از آنها با القاعده مرتبط هستند.»

 

بی بی سی انگلیس در ادامه خبر خود برای داخل کردن شیعیان به این فتنه ادامه داد: « عراق دچار بن‌بستی سیاسی شده و دولت نوری مالکی، نخست‌وزیر شیعه، نمی‌تواند مشارکت بخش عمده‌ای از گروه‌های سنی را در روندهای سیاسی عراق جلب کند.»

 

اتهام زنی بی بی سی انگلیس که از جمله اهداف آن شبکه می باشد در حالی است که گروهای تکفیری ـ وهابی با ادعای انتساب خود به اهل سنت، با انجام انفجارات و کشتار شیعه و سنی، سعی در کشاندن دولت و مردم عراق به جنگ داخلی هستند.


منبع: جام نیوز

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین