عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
معرفی کتاب. . .
«قافله شکر» به بررسی هفت قافله (فصل) و شکرهای (موضوعات) متفاوت درباره اخبار و روایات در باب مهدی منجی بشریت می پردازد و با سبکی جدید آن را ارائه می دهد.
عقیق: کتاب «قافله شکر» اخبار و روایات در باب مهدی منجی بشریت را به سبکی جدید، گلچین و در اختیار علاقه مندان گذاشته است. این کتاب دارای هفت قافله (فصل) و شکرهای (موضوعات) متفاوت و مرتبط است. 
در فصل اول محور اخبار و روایات پیرامون موجود بودن و شخصیت حضرت صاحب الزمان(عج) است. در قافله دوم محور کار غیبت و نهان زیستی امام است. قافله سوم به بحث ظهور و اخبار مرتبط با آن است. در فصل چهارم سعی شده احادیث و روایات متفاوتی از مهدی مرتبط با خدا، پیامبران و معصومین لحاظ شود. 
در بخش پنجم یک عده متفرقات و پراکنده‌هایی مرتبط با موضوع آمده است که می‌تواند قطره‌ای از اقیانوس وجود حضرت را برای ما به نمایش بگذارد. قافله ششم را توضیحات تشکیل می‌دهد. در این بخش سعی شده است با استفاده از عقل، سنت، کتاب و روایات برخی اشکالات و ایهامات در وادی مهدویت پاسخ داده شود. قافله پایانی را تصاویری از مکان‌های مرتبط با حضرت مهدی تشکیل می‌دهد.

نویسنده در مقدمه ضرورت گفتگو پیرامون آخرالزمان و منجی را، بحران معنویت در دنیای امروز و نیاز بشر به معنویت ذکر می‌کند. 
وی این چنین می‌نویسد: «در چنین شرایطی، بشریت بی‌پناه به هر رشته‌ای گسستنی یا ناگسستنی دست می‌یازد بلکه بتواند رونداوضاع را تغییر دهد و شرایط را مطابق با فطرت پاک و الهی خویش سامان بخشد. از آنجا که براساس دین حیات‌بخش و انسان‌ساز اسلام، مادیات و معنویات لازم است در موازات هم به رشد و فعلیت برسند و دین مبین پاسخگوی همه نیازهای مادی و معنوی بشر در همه ادوار است، به مقوله آخرالزمان نیز توجه خاصی شده تا آنجا که علائم و به هم پیچیدگی‌های حق و باطل در این حوزه زمانی از قرن‌ها توسط پیشوایان الهی برای مردم بیان شده است. در روایات متعدد اسلامی از چنین زمان نابسامانی یاد شده و به صراحت، اصلاحگر اوضاع را شخصیتی واقعی و عینی به نام "مهدی" از خانواده پیامبر اسلام قلمداده کرده و بهترین راه تغییر شرایط را انتظار سازنده و مثبت در راه ایجاد حکومت حقه این شخص معرفی می‌کند.»(1)

شایان ذکر است، کتاب «قافله شکر» پژوهشی پیرامون اخبار و روایات وارده درباره مهدی منجی بشریت نوشته سیدمرتضی میرسراجی، توسط انتشارات سراج نور منتشر شده است.

پی نوشت:
1_ (مقدمه، ص 7)
منبع: شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین