عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۰
سردار باقرزاده:
پس از ایجاد سازه در پارک نشاط قوچان، در فاصله سالروز شهادت امام صادق(ع) تا ولادت امام رضا(ع) سه تن از شهدای گمنام در قوچان به خاک سپرده می‌شوند.
عقیق: سردار سیدمحمد باقرزاده، مشاور عالی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از شهرستان قوچان برای تدفین شهدای گمنام گفت: دفن شهدا نخستین گام برای ادامه فعالیت‌های فرهنگی و فعالیت‌های مربوط به دفاع مقدس است.
 
وی هدف از تدفین شهدای گمنام در شهرستان‌ها را ایجاد نقطه‌ای معنوی برای شهدا و غفلت‌شکنی برای انسان‌ها دانست و افزود: ما به دنبال ایجاد قبرستان و تشریفات نیستیم، بلکه به دنبال معنویت شهدا هستیم.
 
رئیس قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشور تاکید کرد: با تدفین شهدا یک تریبون دائمی برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده ایجاد می‌شود.
 
سردار باقرزاده پارک نشاط شهرستان قوچان را دارای موقعیت مناسبی برای تدفین شهدای گمنام دانست و یادآور شد: باید نقطه‌ای مرکزی در بالای پارک برای تدفین شهدا و تشرف و حضور مردم در نظر گرفته شود تا محلی برای خلوت و انس و ایجاد سفره‌های نماز باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: باید برای تدفین شهدا نقطه برتر را انتخاب کنیم چون شهدا سخت‌ترین کارها را انجام داده‌اند، بنابراین باید بلندترین و بهترین مکان برای توجه همگان در نظر گرفته شود؛ پس مقبره شهدای گمنام به عنوان نگین یک شهر خواهد بود.
 
سردار باقرزاده با اشاره به درخواست بسیج دانشجویی و تشکل‌های دانشگاه آزاد قوچان مبنی بر دفن شهدای گمنام در این دانشگاه گفت: پس از آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها و حضور دانشجویان، شاهد تدفین دو شهید گمنام در این دانشگاه نیز خواهیم بود.


منبع: ایسنا
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین