عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
در آستانه سالروز شهادت رئيس مذهب جعفري، دانشنامه امام جعفر صادق (ع) با ۳۱۶ مطلب، به همت محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه از هم اكنون در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.
عقیق: مدير اجرايي پايگاه حوزه گفت: اين دانشنامه در قالب ۱۲ موضوع شامل مطالبي از جمله، پرسش و پاسخ، گزيده كتاب و پايان نامه‌هاي دانشجويي، مقالات، مجلات و… مي‌باشد كه براي استفاده كاربران بر روي پايگاه اينترنتي حوزه به روز رساني شد.

هادي دهقان، هدف از توليد اين درختواره مذهبي و مناسبتي را جمع آوري كليه اطلاعات مورد نياز محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه درباره امام جعفرصادق (ع) عنوان كرد.

وي به نمايه‌هاي اصلي دانشنامه اشاره كرد و اظهار داشت: شناسنامه امام، دوره امامت، شهادت امام، اخلاق و فضايل امام، آثار و آموزه‌هاي علمى امام، مذهب جعفري و تأثيرپذيري از امام و شاگردان امام، از جمله نمايه‌هاي اصلي اين دانشنامه مي‌باشد.

دهقان بيان داشت: سيره امام، امام صادق (ع) در آينه شعر و ادب، امام از ديد گاه انديشمندان، امام در آينه كتب، مقالات و پايان نامه‌ها و امام در اينترنت و رسانه از ديگر موضوعات اين دانشنامه است.

مدير اجرايي پايگاه حوزه در ادامه به معرفي ريز موضوعات دانشنامه پرداخت و گفت: امام صادق (ع) و قرآن، امام و اهل بيت (ع)، امام، گنجينه علوم، شيعيان جعفري از نگاه امام، احاديثي از امام (ع) و همچنين شاگردان امام از ميان اهل سنت از جمله نمايه‌هاي فرعي اين دانشنامه گرانسنگ به شمار مي‌رود.

وي يادآور شد: آثار و آموزه‌هاي علمي امام، امام (ع) و قرآن، امام (ع) و اهل بيت عليهم السلام، امام (ع) و گنجينه علوم، شيعيان جعفري از نگاه امام صادق (ع)، احاديثي از امام و… از ديگر نمايه‌هاي فرعي دانشنامه امام جعفرصادق (ع) مي‌باشند.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي استفاده از اين دانشنامه غني به آدرس اينترنتيhttp://www.hawzah.net/fa/subject/subjects/4931مراجعه كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین