عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰
يامبر اکرم(ص) فرمود: هنگامي که مرا به آسمان بردند ...
عقیق:بسياري از فقها درباره اين مسجد سخن گفته اند ، از جمله شيخ صدوق (ره) در کتاب« من لا يحضره الفقيه»  قدمت آن را ذکر کرده است همچنين علامه  بزرگ سيد محمد طباطبايي(ره ) جّد علامه بحر العلوم (قدس سره)درباره قدمت و تاريخ  شهر کوفه و فضائل مسجد آن و فضيلت نماز دراین مسجد سخن گفته است.. او در ابتداي اين کتاب شرح مختصري بيان نموده است. در اين کتاب آمده است:  پيامبر اکرم(ص) فرمود: هنگامي که مرا به آسمان بردند از  جايگاه مسجد کوفه گذشتم در حالي که بر براق نشسته بودم و جبرئيل همراه من بود.   جبرئيل گفت:  اي محمد اين کوفان است و اين مسجد آن، به پايين برو و در اين مکان  نماز بگذار. پرسيدم اي جبرئيل اين  جايگاه چه چيز خاصي را دارد؟ گفت: اي محمد کوفان و ا مسجد آن آنرا من بيست بار ويران و بيست بار ديگر آباد يافتم و ميان هر بار پانصد سال فاصله بود .پيامبر اکرم(ص) هم به پايين آمد و نماز خواند.  آیات قرآنی زیادی در فضیلت مسجد کوفه وارد شده است.
 
امام رضا(ع) از ابو سعد الخراسانی پرسید ساکن کجا هستی؟ گفت  : کوفه. فرمود :  مسجد کوفه خانه حضرت نوح است , اگر کسی صد بار وارد آن شود خداوند برای او صد مغفرت می نویسد چون در آن دعای حضرت نوح صورت گرفته است که گفت : ((رب اغفر لی ولوالدی ولمن دخل بیتی مؤمنا )) (پروردگارا مرا ووالدینم و هر مؤمنی که واردخانه من می شود را مورد آمرزش قرار بده). 
خراسانی به حضرت امام عرض کرد  : مقصود او از (( والدین )) کیست ؟ فرمود : آدم وحوا .
ابو سعید اسکافی از امام باقر روایت می کند: امیر المؤمنین علی(ع) در تفسیر آیه : ( و آویناهما الی ربوه ذات قرار ومعین)  فرمودند. : ربوه همان کوفه است . قرار یعنی مسجد ومعین همان فرات است .

نیز از امام کاظم از پدرانشان از حضرت رسول اکرم(ص) روایت شده که إیشان فرمودند : خداوند از شهرها چهار شهر را برگزید . خداوند فرمود ((و التین و الزیتون وطور سینین وهذا البلد الأمین)).  تین شهر مدینه, زیتون بیت المقدس , طور سنین کوفه , وهذا البلد الأمین مکه است .


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین