عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۱
گرایش زنان به حزب نهضت اسلامی تاجیکستان نگرانی برخی از مسئولان این کشور را در پی داشته است.

عقیق: «گلجنان باباصادق‌اوا» رئیس سازمان «زنان دارای تحصیلات عالی» تاجیکستان از افزایش گرایش زنان تاجیک به حزب نهضت اسلامی خبر داد.

 

باباصادق اوا که در همایشی با عنوان «مناسبت دولت به دین در جامعه» با حضور نمایندگان مقامات دولتی و سازمان و مذاهب در شهر دوشنبه برگزار شد، صحبت می‌کرد از افزایش شمار زنان در صف حزب نهضت اسلامی ابراز نگرانی کرد.

 

وی در ادامه تأکید کرد که اخیرا میزان عضویت زنان در حزب نهضت اسلامی در تاجیکستان در حال افزایش است اما مقامات مسئول درباره این مسأله واکنشی نشان نمی‌دهند.

 

رئیس سازمان «زنان دارای تحصیلات عالی» تاجیکستان افزود که اکثر زنانی که به این حزب پیوسته‌اند از روستاها و نواحی دوردست کشور و فاقد تحصیلات عالی می‌باشند که این روند باید هرچه زودتر متوقف شود.

 

باباصادق اوا گفت: این تنها کار کمیته دین نیست، این وظیفه کمیته زنان نیز می‌باشد.

 

«زرفا رحمانی» رئیس بخش زنان حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در این رابطه تأکید کرد که زنان و دختران در 3 سال اخیر به حزب نهضت توجه ویژه‌ای پیدا کردند و این نسبت به سال‌های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

 

وی در ادامه افزود: علاوه بر این ما در شهرهای مختلف دوره‌های آموزشی برای زنان برگزار کرده و آنان را با مسائل جامعه شناسی، علوم سیاسی آگاه کرده و نقش آنان را در جامعه تعریف می‌کنیم.


منبع: جام نیوز

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین