عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
کتاب گینس از چاپ عکس پیرزن محجبه بعنوان مسن ترین زن در این کتاب خوداری کرد.

عقیق: منابع خبری از امتناع کتاب ثبت رکوردهای جهان، گینس از ثبت نام پیرترین زن جهان که یک مسلمان است، خبر دادند.


مریم همدان پیرزن 124 ساله فلسطینی، پسران و نوه هایش با شرط تیم "گینس" با برداشتن روسری از سرش و حضور در برنامه تلویزیونی مخالفت کردند.


خانواده مریم اعلام کرده اند که مادربزرگشان که پنج بار مراسم حج تمتع را به جا آورده است و 10 بار هم مراسم عمره مفرده را تجربه کرده است، از اقدام گناه آلود حذر کرده است حتی با این وسوسه که با ورود نامش به کتاب رکوردهای گینس جاودانه می شود نیز حاضر به انجام این  کار نشده است.


بحث های جدی درباره ورود مریم به کتاب رکوردهای گینس مطرح شده بود تا با معرفی خود بتواند رکورد پیرزن 122 ساله فرانسوی ژان لویی کالمنت را بشکند. گروهی از تیم گینس  به دیدار مریم و خانواده اش رفتند .


نوه مریم در این باره می گوید: مادربزرگم تمام مدارک رسمی لازم را در اختیار داشته، همه مدارک از جمله گواهی تولد، کارت های تشخیص هویت و دیگر سندهای لازم آماده بود تا نام مادربزرگمان وارد کتاب رکوردهای گینس شود که بیشترین عمر را ثبت کرده است.


مریم شنبه گذشته بعد از 124 سال زندگی درگذشت و تعداد زیادی از مسلمانان از نقاط مختلف دنیا در مراسم ترحیمش که در دهکده زادگاهش برگزار می شود شرکت می کنند.


مریم که مدارک تولدش حاکی از تولد در ترکیه بود دارای مدارکی بود که نشان می داد این زن در سال 1888 به دنیا آمده که اورا بدون شک به پیرترین زن جهان تبدیل می کند. نوه مریم می گوید: شکی دراین حقیقت  وجود ندارد و همه مقاماتی که از مادربزرگم دیدن کردند،درستی سندها را تایید کردند.

 

مریم ده فرزند داشت که جوان ترینشان چندین سال قبل جان خود را از دست داده است، نوه ها و نتیجه های وی تعداد بسیار زیادی داشته اند. حتی نوه مریم هم در زمانی که او جان خود را از دست داد پدربزرگ چند نوه بوده است. خانواده اش می گویند تمام نوه ها و نتیجه ها را به خوبی می شناخته و از جزییات زندگیشان باخبر بوده است.

 

او باوجود سن بالایش الگوی مذهبی همه خانواده و حتی تعدادی از اهالی منطقه زندگیش بوده و با این تصمیم مهمش، خود را بیشتر از حضور در کتاب گینس جاودانه کرد.


وقتی نماینده گینس به او گفت که می تواند از او یک شخصیت مشهور بسازد، مریم با یک سئوال پاسخش را داد: آیا این موضوع مرا خوشحال خواهد کرد؟


نماینده گینس که کمی جا خورده بود پاسخ داد که احتمالا این موضوع هم او و هم خانواده اش را خوشحال خواهد کرد.


مریم سپس از نماینده گینس پرسید که چند سال دارد؟ و وقتی با پاسخ 43 مواجه شد، خندید و گفت: قطعا تو مسلمان نیستی و ادامه داد: به اندازه ای عمر داری که بین صحیح و غلط را تشخیص دهی، ولی مسلمان نیستی و این بدان معنی است که انقدر عمر کرده ای که فرق بین واقعیت و وهم را تشخیص دهی، پس یا کودکی  یا عقلت کامل نیست چون تنها یک کودک یا آدم خرفت باور می کند که اگر در میان همتایان خود خاص باشد باید خوشحال شود. چون ممکن است در چشم خالق خود کوچک شود.


درحالی که نماینده گینس نمی دانست چه باید جواب دهد، مریم ادامه داد: برو و بزرگ شو تا بفهمی باید چه پاسهخی بدهی و من قول می دهم تا زمانی که پاسخ را نیابی نمیرم.


منبع: جام نیوز

212009


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین