عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
هر کس دوست دارد پس از مرگ جسمش تازه باشد به نظافت و پاکیزگی مسجد بپردازد و هر کس دوست دارد جایگاه خود را در بهشت ببیند مساجد را فرش کند...

عقیق:  عبدالله بن مسعود گفت که رسول خدا(ص) فرمود: هنگامی که به معراج رفتم، جبرییل به من گفت: به بهشت و دوزخ فرمان داده شد که بر تو عرضه شوند. پیامبر (ص) فرمود: بهشت و نعمت هایش و جهنم و عذاب هایش را دیدم. در بهشت هشت در است که بر هر یک چهار کلمه است و هر کلمه از دنیا و آن چه در آن است برای کسی که بداند و بدان عمل کند بهتر است و جهنم دارای هفت در است که بر هر یک سه کلمه نوشته شده است و هر کلمه از دنیا و آن چه در آن است برای کسی که بداند و بدان عمل کند بهتر است؛ آن گاه جبرئیل به من گفت: ای محمد، آن چه را که بر روی درها نوشته شده بخوان.

 من آن ها را خواندم و دیدم که بر روی در ششم بهشت نوشته شده است: لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی ولی الله. هر کس می خواهد قبرش وسیع و گشاده باشد باید مسجد بسازد و هر کس می خواهد کرم ها جسم او را در زیر زمین نخورند در مسجدها سکنی گزیند و هر کس دوست دارد جسمش تر و تازه باشد و پوسیده نشود، به نظافت و پاکیزگی مسجد بپردازد و هر کس دوست دارد جایگاه خود را در بهشت ببیند مساجد را فرش کند. (1)

ابن عباس و دیگران از پیامبر(ص) روایت کرده اند که در خطبه ای طولانی فرمود: هر کس که در کار تزویج زن و مرد مومنی باشد و آن دو را به هم برساند، خداوند عزوجل هزار زن بهشتی را به تزویج او در آورد که هر یک در قصری از گوهر و یاقوت باشد و هر کس که در دنیا مسجدی بسازد خداوند برایش در ازای هر وجب از آن مسجد یا در برابر هر ذراع آن، شهرهایی در مقیاس چهل هزار سال راه، از جنس طلا و نقره و در و یاقوت و زمرد و زبرجد بنا نماید که در هر شهری چهل هزار هزار قصر باشد و در هر قصری چهل هزار هزار منزل باشد و در هر منزلی چهل هزار هزار حجره باشد و در هر حجره ای چهل هزار هزار تخت باشد و بر هر تختی همسری از زنان بهشتی باشد و هر همسری را هزار هزار خدمتکار مرد و چهل هزار هزار خدمتکار زن باشد. همچنین به هر حجره ای چهل هزار هزار سفره گسترده شده باشد و بر هر سفره ای چهل هزار هزار ظرف بوده باشد در هر ظرفی چهل هزار هزار نوع غذا نهاده باشد و -خداوند به دوست و ولی خود نیرویی عطا کند که بر آن زنان و غذا و شراب در یک روز وارد شود. (2)


پی نوشت ها:

1_(بحارالانوار: 8/144/67)
2_(احادیث مشابه: بحارالانوار: 83/ 367/ 25؛ 76/369/30.)

منبع: شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عبد الله صدیقی
|
Afghanistan
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
دوستان عزیز اگر به این ترتیب احادیث صحیح رازیر تحریر بیاورید خوب میشود
عبد الله صدیقی
|
Afghanistan
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
0
0
دوستان عزیز اگر به این ترتیب احادیث صحیح رازیر تحریر بیاورید خوب میشود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین