عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
آیت الله علوی بروجردی از قسمت و مقدرات می گویند:
روایات زیادی داریم «که دنیا را جای راحتی و رفاه قرار ندهید». اصلا بنا نیست دنیا این طور باشد. درخت سبز و زیبا است، پائیز خزان می­شود و تمام این برگ­های سبز می­ریزد. به کسانی ممکن است، بیشتر بدهند به کسانی کمتر. اما همه چیز را به یک نفر نمی­دهند.

ما در تشخیص مصلحت خودمان اشتباه می­کنیم. روایات زیادی داریم «که دنیا را جای راحتی و رفاه قرار ندهید». اصلا بنا نیست دنیا این طور باشد. درخت سبز و زیبا است، پائیز خزان می­شود و تمام این برگ­های سبز می­ریزد.

به کسانی ممکن است، بیشتر بدهند به کسانی کمتر. اما همه چیز را به یک نفر نمی­دهند. این را بدانید اگر چیزی به دست بیاورید، چیز دیگری را از دست می­دهید. این واقعیت است!


یکی از اساتید می­گوید: در مشهد از استاد بزرگوار آقا میرزا مهدی اصفهانی استفاده می­­بردیم. مرد بزرگی بود. اهل معنا بود. ­گفتیم می­خواهیم به نجف برویم.
آن زمان در نجف هم اساتیدی مانند میرزا، مرحوم عراقی و ... بود. میرزا مهدی گفت نجف خوب است، اما این سفر شما باعث می­شود یک چیزهایی را اینجا از دست بدهید، اما نجف از دست نمی­رود صبر کنید.

گفت ما تامل نکردیم و رفتیم نجف. فکر کردیم یکی دو سال می­مانیم و برمی­گردیم پیش میرزا. حرکت کردیم، میرزا در مشهد فوت کرد!! خلاصه همه چیز دست ما نیست. بله اگر چیزی می­دهند، چیزی می­گیرند.
جام می و خون دل هر یک به کسی دادند****** در دایره قسمت اوضاع چنین باشد

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بروجردی
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین