عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰
منابع سعودي از تكميل تخريب 70 درصد از ساختمانها واقع شده در طرح توسعه بخش شرقي حرم مطهر نبوي(ص) خبر دادند.
عقیق: روزنامه عكاظ نوشت ۷۰ درصد طرح توسعه سمت شرقي مسجدالنبي (ص) تكميل شده است.

شركتهايي كه مسئوليت تخريب و خاك برداري منطقه شرقي طرح توسعه بزرگ مسجدالنبي (ص) به آنها واگذار شده است، به تخريب ساختمانهاي واقع در اين محدوده ادامه مي‌دهند.

تا كنون ۷۰ درصد تخريب و خاكبرداري در طرح توسعه سمت شرقي مسجدالنبي (ص) انجام شده است. اين اقدامات پيش از ماه رمضان آغاز شده بود و مهمترين ساختمانهايي كه تخريب شد، ۱۰ ساختمان از جمله ساختمانهاي اوقاف و مسجدالولاده و بازار مشهور انصار بوده است.

عبدالواحد الحطاب مدير روابط عمومي اداره امور حرم مطهر نبوي (ص) اظهار داشت: توسعه در صورت تكميل در تمام بخشهاي شرقي و شمالي و جنوبي، فضاي زيادي به مساحت اين مكان مطهر اضافه خواهد كرد و ظرفيت آن را به يك ميليون و ۶۰۰ هزار نمازگزار افزايش خواهد داد.

حرم مطهر نبوي (ص) در ماه مبارك رمضان شاهد خيل زائران و عمره گزاران بود.

از سوي ديگر، محمد البيجاوي مدير دفتر وزارت حج عربستان در مدينه منوره اظهار داشت: توسعه بر توان و ظرفيت مراكز اسكان زائران تاثير نگذاشته است.

وي افزود: زائراني كه تعدادشان به پنج ميليون و دويست هزار نفر از ابتداي موسم عمره در ماه صفر مي‌رسيد، در هزار ساختمان داراي ۳۰۰ هزار تخت اسكان داده شدند كه سامانه الكترونيكي وزارت حج اين مسئله كمك كرد به طوري كه رواديد تنها صادر مي‌شد كه گروههاي قبلي حجاج خارج شوند به طوري كه در آن واحد بيش از ۴۵۰ هزار زائر حضور نداشته باشند تا ميانگين حضور حفظ شود.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین