عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
همزمان با شب مباهله با وجود اعمال محدودیت‌ها در کربلا و عدم برپایی جشن توسط متولیان حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع)، جشن مباهله توسط مردم برپا و «یا علی(ع)» در بین‌الحرمین طنین‌انداز شد.

عقیق:همزمان با شب مباهله، کربلا مملو از جمعیت شد و جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) با وجود اعمال محدودیت‌ها در کربلا، به حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف شدند و این ایام بافضیلت را به سیدالشهدا (ع) تبریک گفتند.

متولیان حرم‌ها نیز از روز گذشته اقدام به تزیین حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) کردند و نام اصحاب کسا در ورودی‌های حرم قرار گرفت.

در حرم حضرت عباس (ع) نیز جمعی از زائران با در دست داشتن گل‌های قرمز و سفید، به سمت حرم حضرت عباس (ع) و پس از آن به سوی ضریح امام حسین (ع) مشرف شدند.

ان امر در حالی است که با توجه به شیوع کرونا، مراسم و جشن از سوی متولیان حرم‌ها برگزار نشد، اما مردم به صورت خودجوش با در دست داشتن گل و توزیع شکلات و حتی ماسک بین زائران، این ایام فرخنده را جشن گرفتند.

شب گذشته همزمان با شب زیارتی امام حسین (ع) و شب مباهله، بین‌الحرمین شاهد حضور جمعیت بسیاری از عاشقان اهل بیت (ع) بود که علاوه بر برپایی جشن در گوشه‌ و کنار بین‌الحرمین، به توزیع شکلات بین زوار می‌پرداختند. همچنین زیارت حدیث کسا و زیارت عاشورا در بین‌الحرمین پخش شد و زائران دست‌های نیاز را به سوی آسمان بلند کرده و نیایش پرداختند.

در ادامه فیلم‌هایی از حضور زائران در کربلا همزمان با شب مباهله را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 40
 
تعداد بازدید : 34

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین