عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
بله اين مطلب صحيح است و گريه بر امام حسين (ع) و اهل بيت (ع) آن حضرت از افضل قربات است ولي لازم است از کارهاي غير معمول و نامتعارف پرهيز شود.
عقیق: در مبحث عزاداري حضرات آيات عظام شيخ «عبدالله جوادي آملي» و شيخ «ناصر مکارم شيرازي» از مراجع تقليد قم دو اظهار نظر متفاوت، نظرات خاصي درباره «علم کشي» و نيز «گريه با صداي بلند در مراسم عزاداري» بيان کرده اند که به شرح ذيل است:

حضرت آيت الله جوادي آملي در ديدار فرمانده انتظامي استان قم در آستانه ماه محرم سال 1388، درباره علم کشي خاطرنشان کرد: اين علم ها چيزي نيستند که مطلبي، پيامي يا نفعي داشته باشند، غير از اينکه ترافيک ايجاد مي کنند، پيامي ندارند..

از سوي ديگر حضرت آيت الله مکارم شيرازي نيز در پاسخ به پرسش يک طلبه که گفته بود "بنده يک سخنراني از جنابعالي شنيدم که فرموديد بهتر است عزاداران در مجالس عزا با صداي بلند گريه نکنند" گفت: بله اين مطلب صحيح است و گريه بر امام حسين (ع) و اهل بيت (ع) آن حضرت از افضل قربات است ولي لازم است از کارهاي غير معمول و نامتعارف پرهيز شود.

منبع: شیعه آنلاین
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
2
8
با احترام فراوان به تمامي مراجع معظم تقليد و به خصوص آيت ا... مكارم شيرازي
ولي برا امام حسين بلند گريه كردنش عشقه (عقيق فكر نمي كنم منظور ايشان بلند گريه كردن باشه فكر مي كنم فرموده اند از كار هاي نامتعارف مثل خودزوني و .... باشه ) باز توروخدا بيشتر تحقيق كنيد تا اين مسئله حل بشود چون خداي ناكرده ناخواسته باعث دوگانگي نشويد عقيق جان
باتشكر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین