عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
با اعلام ستاد مبارزه با کرونا برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی در شب‌های قدر، برخی از امامزادگان برای حضور زائران برنامه‌ریزی کرده‌اند و برخی نیز همچنان برنامه‌ها را بدون حضور جمعیت برگزار می‌کنند.

عقیق:همزمان با شب‌های قدر که سرنوشت یک سال افراد رقم می‌خورد و بسیاری برای احیای این شب پرعظمت علاقه‌مند به حضور در اماکن مذهبی هستند، با موافقت ستاد مبارزه با کرونا، مساجد و اماکن مذهبی پس از بیش از دو ماه تعطیلی، برای برپایی مراسم شب‌های قدر آماده شده و میزبان مردم خواهد بود.

آمادگی امامزادگان برای حضور زائران در شب‌های قدر

بر همین اساس، امامزادگان استان تهران نیز با رعایت پروتکل بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر آماده میزبانی از مردم و زائران شده‌اند. به طوری که در برخی امامزادگان استان تهران برنامه شب‌های قدر با حضور جمعیت و الزامات حضور اعلام شده است. 

بلاتکلیفی امامزاده‌ها برای برپایی مراسم احیا

البته در برخی از آستان‌ها نیز با وجود آمادگی و ضدعفونی، برنامه شب‌ قدر بدون حضور زائران برگزار خواهد شد و این مراسم از بسترهای فضای مجازی پخش می‌شود؛ تا جایی که حجت‌الاسلام گواهی تولیت آستان امامزاده صالح (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس از برپایی مراسم شب‌های قدر بدون حضور جمعیت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هنوز ابلاغیه‌ای برای بازگشایی امامزاده در شب‌های قدر دریافت نکردیم، همچنان برنامه‌های آستان بدون حضور جمعیت برگزار می‌شود. امشب نیز همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان محمدرضا طاهری به دعاخوانی و مداحی می‌پردازد.

همچنین امامزاده پنج تن (ع) لویزان و سایر امامزادگان شرق تهران نیز برنامه‌ای برای حضور زائران در آستان مقدس همزمان با شب‌های قدر ندارند. اما امامزاده شعیب (ع) در غرب تهران و برخی دیگر از امامزادگان استان تهران با توجه به اعلام ستاد مبارزه با کرونا برنامه شب‌های قدر را با رعایت نکات بهداشتی و با حضور جمعیت برپا می‌کنند؛ به طوری که در امامزاده ابراهیم (ع) از امشب برنامه احیای شب قدر با حضور جمعیت در فضای باز به مدت دو ساعت برنامه‌ریزی شده است و به گفته تولیت این آستان، حفظ فاصله یک متری از هر طرف، به همراه داشتن زیرانداز و مهر و تسبیح شخصی و همچنین قرآن از الزامات حضور در برای احیای شب‌های قدر است. علاوه بر این، تمام شرکت‌کنندگان در مراسم احیای شب‌های قدر باید از ماسک استفاده کنند.

برای بازگشایی امامزادگان منتظر نظر قطعی ستاد مبارزه با کرونا هستیم

 با این حال، به گفته مسؤولان اداره اوقاف استان تهران، درباره وضعیت بازگشایی امامزادگان منتظر نظر قطعی ستاد مبارزه با کرونا هستیم. البته مسؤولان معتقدند که دستور این ستاد برای بازگشایی اماکن مقدس شامل امامزادگان نیز خواهد شد. 

به گزارش فارس، پس از بیش از دو ماه تعطیلی اماکن مقدس و امامزادگان، آستان‌ها از روز گذشته ضدعفونی شده است تا زائران به دور از نگرانی در آنجا حضور یابند. البته هنوز ستاد مبارزه با کرونا برای بازگشایی حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حرم شاهچراغ که هر ساله میزبان هزاران زائر است، تصمیمی اتخاذ نکرده است. این در حالی است که تولیت‌های این آستان‌ها به علاوه آستان مسجد مقدس جمکران شب گذشته با صدور بیانیه‌ای از آمادگی برای برگزاری مراسم شب قدر خبر داده بودند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین