عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۴۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: داوطلبان مجلس شورای اسلامی نباید از طریق پول حرام به مجلس راه پیدا کنند و از بیت‌المال برای اهداف شخصی خود استفاده نمایند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین رفیعی شب گذشته در ادامه سلسله جلسات تفسیری سوره بقره در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به آیه ۱۶۸ بقره طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس این آیه، دستوراتی وجود دارد که اگر انسان‌ها خودشان را به این نکات مقید نمایند تمامی مشکلات اقتصادی؛ اخلاقی و اعتقادی مرتفع می‌شود.

وی افزود: نکات این است که طبق فرموده قرآن کریم خطاب به عموم مردم آمده است که لقمه حلال و پاکیزه بخورید و به دنبال قدم‌های شیطان گام برندارید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اسلام با نخوردن غذا، ترک دنیا ، رهبانیت و زهد منفی موافق نیست، بلکه با حرام‌خوری مخالف است و این آیه چندین بار در قرآن تکرار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: انبیای الهی مأمور هستند به حلال‌خوری و همین‌طور دیگر انسان‌ها نیز باید خود را مقید به لقمه حلال و پاکیزه بدانند.

وی یادآور شد: کسی که لقمه حرام بخورد درنهایت در مقابل امام معصوم شمشیر می‌کشد و حادثه عاشورا گواه صادق بر این مدعاست.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: لقمه حرام از عوامل کلیدی انحراف است و کسیکه از راه حرام برای خود مال جمع کند، رشد نخواهد داشت، مالش برکت پیدا نخواهد کرد و در نهایت نابود می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: اولاد ناسالم، نسل مشکل‌دار، بی‌برکتی، خفت و خواری در دنیا و آخرت، لعن ملائکه و… همگی از آثار لقمه حرام است، درحالی‌که لقمه حلال آثار و برکات بسیاری دارد.

وی تأکید کرد: نورانیت قلب، دوری از قساوت و کینه، استجابت دعا، استغفار و طلب مغفرت ملائکه در حق خورنده لقمه حلال از جمله آثار و برکات لقمه حلال است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: کسیکه لقمه حرام بخورد، هرگز در قیامت نبی خدا را ملاقات نخواهد کرد و از شفاعت نیز بی‌بهره خواهد شد.

وی افزود: دانشمندان و علمای یهود در قرآن به خاطر دو چیز مذمت شده‌اند که یکی از آن‌ها خوردن لقمه حرام است.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: لقمه حرام مصادیق بسیاری دارد و در روایتی از امام صادق علیه‌السلام مصادیق شش‌گانه‌ای برای لقمه حرام ذکرشده است که در نوع خود بسیار مهم است.

وی افزود: پول مرده یعنی میته فروشی(فروش گوسفند مرده و ماهی مرده)، سگ فروشی (به‌استثناء سگ نگهبان و سگ گله)، شراب‌فروشی، دریافت پول از راه رابطه نامشروع مثل زنا، رشوه (بدترین لقمه حرام)، و پول بابت سحر و کهانت موارد شش‌گانه‌ای هستند که در روایت به‌عنوان‌مثال ذکرشده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: نمایندگان مجلس، نیروهای انتظامی، قضات و نیروهای اداری ارگان‌ها باید خیلی محتاط باشند و درست عمل کنند تا خدای‌ناکرده به رشوه‌گیری مبتلا نشوند.

وی افزود: داوطلبان مجلس شورای اسلامی نباید از طریق پول حرام به مجلس راه پیدا کنند یا از بیت‌المال برای اهداف شخصی خود استفاده نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: عدم پرداخت وجوهات شرعی از قبیل خمس و زکات باعث می‌شود لقمه حرام شود درحالی‌که اگر همه کشاورزان، دامداران، ثروتمندان و… وجوهات خود را پرداخت نمایند فقر از بین می‌رود و فقیری باقی نمی‌ماند، البته وجوهات شرعی با مالیات متفاوت است.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین