عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
آیت الله علوی بروجردی از منزلت حضرت فاطمه معصومه(س) می فرمایند:
شهر مقدس قم در طول تاریخ همیشه ماوا و مسكن عالمان و فقیهان و محدثان بسیار بزرگی همانند: اشعریون و ابن قولویه و صدوقین و دیگران بوده است و بخصوص در این زمان كه حوزه علمیه با بركت و با عظمت قم در كنار قبر مقدس آن حضرت برقرارگشته و باغبانی همچون آقای حائری یزدی و آقای محمد تقی خوانساری و آقای حجت و آقای بروجردی و دیگران داشته است...

چند مطلب را عرض می کنم امید وارم مورد توجه قرار گیرد: مطلب اول این که سن خانم حضرت فاطمه معصومه کم بوده. توجه باشد که حضرت صادق (ع) ،طبق روایات، فرمودند که دختری صالحه با اوصافی که دارند از فرزندان من در قم مدفون می شود و آنجا برای شیعیان پناهگاه است .

بخاطر همین شهر مقدس قم در طول تاریخ همیشه ماوا و مسكن عالمان و فقیهان و محدثان بسیار بزرگی همانند: اشعریون و ابن قولویه و صدوقین و دیگران بوده است و بخصوص در این زمان كه حوزه علمیه با بركت و با عظمت قم در كنار قبر مقدس آن حضرت برقرارگشته و باغبانی همچون آقای حائری یزدی و آقای محمد تقی خوانساری و آقای حجت و آقای بروجردی و دیگران داشته است و هم اكنون دنیای اسلام، بلكه جهان ازفیض و نورانیت این حوزه استفاده می كند و علم و دانش از قم بر سایر بلاد می رود و تمام اینها از بركات قبر مطهر كریمه اهل بیت (ع) است .

مطلب دوم اینکه مراجع بزرگی که نام آنها برده شد احترام زیادی برای حضرت معصومه قائل بودند. این را من به یاد دارم که آقای بروجردی در ایام کهولت در اوقات درس ایشان مقید بودند معمولا چهار شنبه ها که حرم مشرف می شدند می ایستادند زیارت نامه می خواندندبعد کنار ضریح رفته نماز می خواندند.

ایامی هم که درس تعطیل بود نمی گذاشت هفته بگذرد و مشرف به حرم می شدند. بزرگان در رفتن به زیارت این خانم و برکات آن مقید بودند. باید به ایشان توسل داشته باشیم نکند خدای نکرده استخفافی در ذهن شما نسبت به مقام ایشان ایجاد شود «فان لك عندالله شأنا من الشأن» این تعبیر شوخی نیست...
منبع : پایگاه اطلاع رسانی آیت الله بروجردی
212113

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین