عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
مدیر مؤسسه قرآنی «ریحانةالنبی» با بیان اینکه آموزش قرآن در این مجموعه به کودکان با دو رویکرد «حفظ قرآن با بازی» و «هر مادرِ ایرانی، یک مربی قرآنی» صورت می‌گیرد، گفت: در ۱۰ سال اخیر ۹ هزار مادر قرآنی تربیت کرده‌ایم.

عقیق:«مهدی فاضلی» مدیر مؤسسه قرآنی «شکوفه‌های بهشت ریحانةالنبی» با بیان اینکه روش‌های حفظ موضوعی و ترتیبی قرآن کریم با به کارگیری مهارت‌های ویژه، آموزش و حفظ مفاهیم قرآن کریم را برای کودکان تسهیل می‌کند، گفت: آموزش با روش‌های نوین برای کودکان باعث ارتقای فهم دینی آن‌ها می‌شود.


رتبه نخست اولین جشنواره ملی شیوه‌های نوین آموزش قرآن به کودکان با اشاره به اینکه حفظ موضوعی قرآن دارای اهداف رفتاری است، افزود: آموزش قرآن در مقطع پیش‌دبستانی با روش نوین با دو رویکرد «حفظ قرآن با بازی» و «هر مادرِ ایرانی، یک مربی قرآنی» صورت می‌گیرد.

فاضلی با بیان اینکه انس قرآن به تعبیری لذت‌بردن از تلاوت آیات است، اظهار داشت: خانواده و به ویژه مادر، نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در کودکان دارد؛ بنابراین در این روش با آسان‌سازی و لذت‌بخش کردن مفاهیم قرآنی سعی در علاقه‌مندی کودکان به قرآن شده است.

تربیت 9 هزار مادر قرآنی در 10 سال اخیر

وی با اشاره به اینکه تاکنون 16 محصول آموزشی با رویکرد نماز با نگاهی به ارزش‌های زندگی، حفظ قرآن با بازی، تربیت مربی و تربیت مادر عرضه شده است، گفت: در 10 سال اخیر 190 دوره آموزشی برای تربیت مربی و مادران قرآنی برگزار شده است و 9 هزار مادر قرآنی تربیت شده‌اند که در طول برگزاری بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیز دوره‌هایی برای علاقه‌مندان برگزار شد.

فاضلی با بیان اینکه محبت و احترام میان اعضای خانواده نیاز به کسب مهارت دارد و اولین گام برای اصلاح رفتار در کودک، اصلاح رفتاری اعضای خانواده است، خاطرنشان کرد: میزان اصلاح رفتار کودکان با شعر و بازی 10 برابر نصیحت و حرف است بنابراین در آموزش قرآن به کودکان باید علاوه بر حفظ و یادگیری در عمل نیز تغییری در رفتار کودک ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه مراقبت والدین از خود مقدمه مراقبت او از کودک محسوب می‌شود، افزود: والدین باید در ابتدا به سلامت و پرورش خود اهمیت دهند تا در ادامه بتوانند فرزندان خود را تربیت کرده و آموزش دهند، همچنین در آموزش فرزندان نیز باید با بیانی صادقانه آن‌ها را مورد تشویق قرار دهند و از تحسین و تشویق‌های اغراق‌آمیز بپرهیزند.

منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین