عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
همزمان با شب‌های قدر؛
یک زائر مسیحی کشور سوئد و علاقه مند به امام رضا(ع) همزمان با شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی، شهادتین خود را بر زبان آورد و به مذهب تشیع دین مبین اسلام گروید.

عقیق:سیلوا متو استاد دانشگاه اقتصاد سوئد،در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در آیینی با حضور کارشناسان دینی اداره ارتباطات اسلامی و امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در رواق غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) مسلمان شد و نام زینب را برای خود برگزید. 

زینب 31 ساله در باره علت گرایش خود به دین مبین اسلام گفت: اسلام دین کاملی است که می تواند همه نیازهای انسان را تامین کند و دستورالعمل جامعی برای خوب زیستن دارد و با مطالعاتی که در این زمینه داشتم، مذهب تشیع را برای خود انتخاب کردم. 

وی افزود: برای گرویدن به دین اسلام 18 ماه تحقیق و کتاب هایی را که در باره زندگی ائمه اطهار(ع) نوشته شده بود، مطالعه کردم و مذهب تشیع را مذهبی کامل و راهی برای دستیابی به سعادت یافتم. 
وی گفت: آشنایی من با دین اسلام به دانشگاه و معاشرت با دوستان مسلمانم بازمی گردد، همچنین در سفری که به سوریه داشتم در ارتباط با دوستان مسلمانی که در آن کشور پیدا کردم، اطلاعات زیادی از دین اسلام به دست آوردم. 
زینب، حجاب را برای زن مسلمان ضروری دانست و گفت: حجاب مانعی برای حضور زن در جامعه نیست بلکه شخصیت وجودی وی را کامل می کند. 
وی افزود: حجاب همچون حصاری برای زن است که موجب امنیت و آرامش بیشتر او می شود. 
این زائر سوئدی گفت: بااینکه تاکنون به حرم مطهر رضوی مشرف نشده بودم اما احساس نزدیکی زیادی با حضرت رضا(ع) داشتم و لقب امام رئوف که به ایشان نسبت می دهند بسیار برای من آرامبخش بود لذا برای تشرف به دین اسلام، این مکان ملکوتی را انتخاب کردم. 
وی با ابراز علاقه شدید برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم گفت: بعد از سفر ایران بلافاصله به کربلا می ‌روم و مرقد مطهر امام حسین(ع) را زیارت خواهم کرد. 


منبع:دانشجو
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین