عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۸۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
معاون مسافری راه‌آهن، با اعلام خبر جابجایی رایگان زائرین از خرمشهر تا شلمچه، گفت: از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر تا شلمچه، یک دستگاه ریل باس به‌صورت ۲۴ ساعته پیش‌بینی شده تا زائران را از خرمشهر تا مرز شلمچه به‌صورت رایگان جابجا کند

عقیق:میرحسن موسوی، معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین اخبار از وضعیت تردد زائرین با استفاده از سامانه‌های ریلی کشور، اظهارداشت: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به تقاضای زیاد برای زیارت اربعین روزانه ۵۵ قطار و جمعاً ۸۷۶ قطار را در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ مهرماه پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی در سال جاری برای ۴۴۵ هزار نفر صندلی ایجاد کرده است، گفت: این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به قطارهای فوق‌العاده مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی، اذعان داشت: قطارهای فوق‌العاده‌ای در مسیرهای جدیدی همچون قم-خرمشهر، قم- کرمانشاه، زاهدان-خرمشهر، تهران- همدان، اصفهان-کرمانشاه و اهواز-خرمشهر پیش‌بینی کرده‌ایم تا مسافرین به‌راحتی بتوانند خود را به مرزهای خروجی کشور رسانند.

موسوی، با اعلام خبر جابجایی رایگان زائرین از خرمشهر تا شلمچه، گفت: از ایستگاه راه‌آهن خرمشهر تا شلمچه، یک دستگاه ریل باس به‌صورت ۲۴ ساعته پیش‌بینی شده تا زائران را از خرمشهر تا مرز شلمچه به‌صورت رایگان جابجا کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بلیط راه‌آهن لحاظ نشده، تصریح کرد: با وجود اینکه یک طرف مسیر قطار خالی حرکت می‌کند اما با هماهنگی‌های صورت گرفته، بلیط ها با همان قیمت مصوب پیش‌فروش می‌شود و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد بلیط قطارهای فوق‌العاده برای زائران پیش خرید شده است، اظهارداشت: پیش‌فروش قطارهای فوق‌العاده برای ایام اربعین از سوم مهرماه به‌صورت اینترنتی و مراجعه حضوری آغاز شده و تاکنون حدود ۹۰ درصد بلیط قطارهای فوق‌العاده پیش خرید شده است.

وی در پایان گفت: سامانه ۵۱۴۹ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مردم بوده و زائران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق ارتباط با این سامانه کسب کنند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین