عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
حجت الاسلام شهاب مرادي در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان
ما خداي نكرده هيچ كس را به گناه دعوت نمي كنيم اما اين را بگويم كه اگر به هر نحوي سمت گناه هم رفتيد دور بعضي گناهان خط قرمز بكشيد، ناموس مردم را در ذهنتان خيلي جدي بگيريد...
به گزارش عقيق، مراسم احياي شب نوزدهم ماه مبارك رمضان با سخنراني حجت الاسلام و المسلمين شهاب مرادي در مسجد اميرالمومنين(ع) محله زرگنده تهران برگزار شد.



در این مراسم بعد از قرائت دعاي جوشن كبير، برنامه شب قدر با تلاوت قرآن كريم توسط قاري بين المللي استاد سعيد طوسي آغاز و سپس با سخنراني حجت الاسلام مرادي ادامه پيدا كرد كه درادامه گزيده اي از سخنان وي را مي خوانيد:

* در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان هستيم و احتمال مي رود كه اين شب، يكي از شب هاي قدر باشد. در روايات ما احتمال اينكه شب بيست و سوم شب قدر باشد بيشتر از دو شب ديگر است اما به گفته علما و اولياء خدا بايد امشب را نيز با اميد به درگاه پروردگار برويم كه چه بسا مقدرات ما در اين شب رقم بخورد.

** نسبت به رحمت خدا نااميد نباشيم

* شايد مهم ترين توصيه اي كه بتوانم به شما و خودم داشته باشم و مهم ترين عمل امشب اين است كه نسبت به رحمت خدا نااميد نباشيم كه اين خودش يك نوع عبادت است. در نماز امشب داريم كه مومن بعد از خواندن آن از جايش بلند نمي شود مگر اينكه تمام گناهانش بخشيده شود اما عده اي همچنان به اين باور نرسيده اند و ما بايد التماس كنيم كه آقا يا خانم باور كن كه خدا مي بخشد حتي اگر گناهانت به اندازه تمام درياها باشد.

* چكيده تمام تعاليم انبياء اين است كه اگر فردي گناه تمام مردم دنيا را داشته باشد امشب مي تواند توبه كند و خداوند او را مي بخشد. از كلمه توبه و استغفار نترسيم، به هر حال همه ما فاني هستيم و از دنيا مي رويم و اين زمان بسيار محدودي كه در دنيا داريم را نبايد صرف جنگ با خدا كنيم.

** تنها راه نجات، دوستي با اميرالمومنين(ع) است

* استاد فقيد ما مرحوم آيت الله مجتهدي (ره) مي فرمود كه در روزي كه پيامبر در غدير دست مولا را بلند كرد دعايي نيز فرمود و آن اينكه خدايا هر كس او را دوست دارد دوستش بدار و هركه با او دشمني مي كند با او دشمن باش. با اين وضعي كه مي بينيد در كشور هاي اطراف و جامعه اسلامي رخ داده است، تنها راه نجات دوستي با اميرالمومنين(ع) است. منظور من از اين حرف اين نيست كه همه شيعه بشوند اما لااقل ابراز دوستي نسبت به اين بزرگوار را داشته و ابراز نفرت نكنند.

* پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد سه صفت است كه اگر كسي آن ها را داشته باشد طعم ايمان را مي چشد. اولين آن اين است كه نزد او هيچ چيز محبوب تر از خدا و پيغمبر خدا نباشد و اين دوستي و محبت يعني دوستي با اهل بيت(ع). رسول خدا فرمود هر كسي كه به فاطمه(س) من صلوات بفرستد، قيامت هم نشين من خواهد بود.

* دومين صفت اين افراد اين است كه حاضرند در آتش بسوزند اما دينشان را از دست ندهند. روزگاري شده كه دين انسان راحت از دست مي رود و اگر مراقب آن نباشيم از دستمان خواهند كشيد. كم رنگ شدن دوستي ها، و كم رنگ شدن بيان محبت نسبت به اهل بيت(ع) از نتايج آن است.

* عده اي از اين كت و شلواري ها و برخي آخوندها بالاي اين منبرها نشستند و گفتند كه قرآن براي سر قبرستان خواندن نيست؛ خوب بله درست اما همان را نيز ما از دست داده ايم و ديگر سر قبرها هم كم قرآن تلاوت مي شود چه برسد به منازل و ... .

** دور بعضي گناهان خط قرمز بكشيم

* انسان نبايد خود را در هر شرايطي قرار دهد. برخي هزار كار ناصحيح و زشت انجام مي دهند و مي آيند و مي گويند حاج آقا آيا خدا ما را كه فلان كار را انجام داده ايم مي بخشد؟! انسان هر جايي كه ميخواهد برود بايد به اين مطلب فكر كند كه اگر در اين مكان مُردم چه اتفاقي مي افتد. ما خداي نكرده هيچ كس را به گناه دعوت نمي كنيم اما اين را بگويم كه اگر به هر نحوي سمت گناه هم رفتيد دور بعضي گناهان خط قرمز بكشيد، ناموس مردم را در ذهنتان خيلي جدي بگيريد. اين گناهان از آن دست هستند كه عقوبتشان بسيار سريع و سنگین است.


** هيچ روايتي نداريم كه "و ان يكاد" براي چشم زخم باشد

* يك روايت هم نداريم كه پيامبر براي جلوگيري از اينكه حسنين(ع) را چشم بزنند "و ان يكاد" خوانده باشد. فقط يك نفر در ارتباط با چشم زخم روايتي از معصوم نقل كرده و آن حسن بصري است.

* يكي از علما كه شايد برخي از شما هم او را بشناسيد مي گفت كه فردي آمد پيش من و گفت براي رسيدن به حاجتم علم هاي غريبه و دعاهاي خاص و رياضت هاي آن چناني و ... انجام داده ام كه اين بزرگوار در پاسخ به او گفت خيلي كار خودت را سخت كرده اي و آفاتي نيز گريبان گيرت خواهد شد، راه ساده و ميانبرش يك مرتبه خواندن زيارت جامعه كبيره بود. اگر همين سوال را آن فرد از آيت الله بهجت(ره) مي پرسيد جواب ايشان صلوات بر محمد و آل محمد(ص) بود.

** حتما در شب و روز بيست و يكم پيراهن مشكي بپوشيد

* حرف من روشن و ساده و روان است؛ بايد كاري كنيم كه علي(ع) و اولادش را بيشتر از خود و اولادمان دوست داشته باشيم.

* تاكيد من اين است كه حتما در شب بيست و يكم و روز آن پيراهن مشكي بپوشيد. نگوييد كه اين پيراهن قهوه اي يا سرمه اي است، پيراهن مشكي بپوشيد و حالت عزادار داشته باشيد و در شهر ديده شويد. تا مي توانيم و زنده ايم كاري براي اهل بيت(ع) انجام دهيم.

** مهمترين موضوع اين كشور در سال هاي آينده دين است

* پدر بزرگ ها و بزرگان بدانيد كه مي خواهند دين جوانان را از آن ها بگيرند. مهمترين موضوع اين كشور در سال هاي آينده اقتصاد و سياست نيست، دين است. مطمئن باشيد اگر همين طور جلو برويم و از دين خود مراقبت نكنيم در انتخابات هاي بعدي افرادي پيروز مي شوند كه حرف هاي فاصله دارتري با دين مي زنند. بايد مراقب دينمان باشيم و اين امر با محبت اهل بيت(ع) ميسر خواهد شد.





















































صوت روضه




لازم به ذکر است مراسم احیا توسط حجت الاسلام شهاب مرادی در مسجد امیرالمومنین در محله زرگنده تهران برگزار می شود.

گزارش و عکس : ميثم يعقوبي


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
1
7
ايول به شهاب مرادي
mostafa9
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
0
3
خدا به عقل همه ما برکت بده.
ابراهیم زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
0
7
ایشون در شرایط حساس جامعه یکی از روحانیون شجاع و پرتلاش است.خدا یارش.
مددي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
0
2
كلاس مجردها
زهرا
|
HONG KONG
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
0
2
من همیشه پیگیرصحبت های آقای مرادی هستم
صحبتهاشونو دوست دارم...
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
0
0
خییییییییییییلیییییییییی قشنگ صحبت میکنن.موفق باشنوسلامت.
فاطمه
|
UNITED STATES
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
0
بسیار عالی بود خدا خیرتون بده. و عمر با عزت و برکت به حاج آقا شهاب مرادی عطا بفرماید که اینقدر سخنان رسا و نیکو میگن.
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین