عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۷۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از انتشار نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله حسن‌زاده آملی خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام‌ سید احمد الحسینی مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در گفتگویی با اعلام این خبر گفت: این موسسه در راستای نشر فرهنگ غنی اسلام، تسهیل در دستیابی به منابع و متون اصیل دینی، تسریع در امر کاوش و پژوهش در حوزه علوم اسلامی و انسانی با بهره‏‌گیری از فنّاوری اطلاعات و به‏ کارگیری امکانات رایانه‌‏ای، جهت ارائه معارف حقّه اهل ‏بیت (ع) به جهانیان، نرم‌افزارهای مختلفی را تولید و در در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این اثر به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و همکاری انتشارات الف.لام.میم شامل29  عنوان کتاب از آثار علامه حسن‌زاده آملی، در موضوع: فلسفه اسلامی، عرفان و حکمت، قرآن و تفسیر، اخلاق اسلامی، ذکر و دعا، فقه، شعر و طب، هیئت و نجوم منتشر شده است.

مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: از ویژگی‌های قابل‌توجه نسخه جدید این نرم‌افزار، ارائه آن در قالب جدید کتابخانه استاندارند است. این قالب علاوه بر قابلیت‌های فنی و پژوهشی، تولیدات گذشته مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مانند جستجوی ساده و پیشرفته در کتاب‌ها، انتقال متن به نرم‌افزارword، دسترسی سریع به بخش‌های لغت‌نامه، قرآن، کتاب‌شناسی، ویژگی‌های تازه و مفیدی را در خود جای داده است.

حجت‌الاسلام الحسینی یادآور شد: برطرف شدن محدودیت در خصوص ابعاد صفحه نمایشِ دستگاه‌های مختلف، امکان به‌روزرسانی مستقیم نرم‌افزار از طریق اینترنت توسط کاربر، در نظر گرفتن میز پژوهشی برای محقق، جستجو در متن کتاب‌ها با قابلیت اولویت‌دهی به نتایج و با عملگرهای استاندارد، بهبود نتایج جستجو بر اساس کتاب، نویسنده و زبان، از جمله قابلیت‌های این قالب جدید این نرم‌افزار به شمار می‌رود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین