عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
گروسی تشريح كرد:
مدير شبكه قرآن و معارف سيما با اشاره به برنامه‌های متنوع صدا و سيما در ماه مبارك رمضان، برنامه پخش زنده مراسم شب‌های قدر از شبكه‌های سيما را تشريح كرد.

عقیق: حسن گروسی، مدير شبكه قرآن و معارف سيما در گفت‌وگویی، با اشاره به فعاليت‌های رسانه ملی در ماه مبارك رمضان، گفت: با توجه اين كه در ماه مبارك رمضان فرصت لازم برای سوق بيشتر مخاطبان به رسانه ملی فراهم شده است، صدا و سيما جمهوری اسلامی ايران برنامه‌های خود را بر اساس بهره‌وری حداكثری از اين فرصت، تنظيم كرده است.

وی ادامه داد: بازخوردهايی كه همه ساله و بعد از ايام مذهبی از رسانه ملی مشخص می‌شود، حاكی از آن است كه صدا و سيما توانسته است كه رضايت مردم را جلب كند.

گروسی افزود: امسال نيز با تدابيری كه رئيس سازمان و دست‌اندركاران صدا و سيما مدنظر قرار داده‌اند و با توجه به ارتباط خوبی كه با مراجع تقليد، نخبگان حوزه و دانشگاه برقرار شده است، پيش‌بينی می‌شود كه تا پايان ماه مبارك رمضان، رضايت حداكثری مخاطبان جلب شود.

عضو شورای سياست‌گذاری صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران در خصوص اهم محورهای برنامه‌های شبكه‌ها در ماه مبارك رمضان، عنوان كرد: اكثر شبكه‌های سيما ترتيل روزانه يك جزء از قرآن كريم را در اولويت برنامه‌های خود دارند و بدين وسيله فرصتی را فراهم آورده‌اند كه روزه‌داران بتوانند با اين كتاب الهی انس بيشتری پيدا كنند و با توجه به اينكه اين برنامه‌ها در زمان‌های مشخص و به طور مرتب از شبكه‌های سيما پخش می‌شوند، اگر كسی از يكی از اين ترتيل‌ها بازماند، می‌تواند با شبكه ديگر همراه شود.

وی بيان كرد: از طرف ديگر فيلم و سريال‌های ماه مبارك رمضان با اهداف ترويج آموزه‌های دينی و با توجه به برنامه‌ای مشخص، اين رسالت را اجرايی می‌كنند.

گروسی برنامه‌های گفت‌وگو محور با زمينه ماه مبارك رمضان را از ديگر برنامه‌های رسانه ملی برای بهره‌مندی حداكثری روزه‌داران از اين ماه پر فيض و بركت دانست و افزود: سمت خدا، برنامه اين شب‌ها، برهان، پرسش و پاسخ به شبهات دينی، سخنرانی‌های علمای دين و مراجع تقليد كه با جديدترين دست‌آوردهای عرصه رسانه عرضه می‌شوند، از ساير برنامه‌های رمضانيه صدا و سيما محسوب می‌شود.

وی طرح 1447 را بارزترين ويژه برنامه صدا و سيما در رمضان‌المبارك دانست و اظهار كرد: در ماه مبارك رمضان اوج فعاليت شبكه‌های سيما در زمينه طرح قرآن 1447 است كه بر محور منويات مقام معظم رهبری مبنی بر تربيت 10ميليون حافظ واقع شده است.

مدير شبكه قرآن و معارف سيما خاطر نشان كرد: طرح قرآنی با اين مزمون كه تحت عنوان 1446 بود، در سال گذشته بيش از پنج ميليون مخاطب را به خود اختصاص داد و امسال نيز 1447 با محوريت جزء 29، اجرايی شده و پيش‌بينی می‌شود كه بازخورد خوبی داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ايام پرفيض و بركت شب‌های قدر و جايگاه والای اين شب‌ها در نظام اسلامی، گفت: با توجه به فرا رسيدن شب‌های قدر، مراسم احياء اين شب‌های گران‌قدر به طور زنده توسط صدا و سيما و از مكان مذهبی كشور پخش می‌شود.

گروسی حرم مطهر امام رضا(ع) را محور برنامه‌های شب‌های قدر شبكه يك سيما عنوان كرد و بيان كرد: علاوه بر اين، شبكه دو در شب‌های نوزدهم و بيست و يكم، حرم حضرت معصومه(س) و شب بيست و سوم، حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی(ع) را پوشش می‌دهد.

عضو شورای سياست‌گذاری صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران در خصوص برنامه‌های ساير شبكه‌ها در اين شب‌ها، تصريح كرد: شبكه سوم سيما، حسينه همدانی‌ها را پوشش می‌دهد و شبكه چهار، برنامه‌های شب‌های احيای حرم مطهر امام(ره)، دانشگاه تهران و دانشگاه امام صادق(ع) را به ترتيب از شب نوزدهم تا بيست و سوم مدنظر قرار داده است.

وی خاطر نشان كرد: شبكه تهران در اين شب‌ها در مصلی تهران، امامزاده صالح(ع) و حرم حضرت عبدالعظيم(ع) حضور پيدا كرده و مراسم دعا و نيايش مردم مومن ايران اسلامی را به طور زنده پخش می‌كنند.

گروسی پخش مراسم احياء در مسجد مقدس جمكران، مسجد جامع گرگان و مهديه تهران توسط شبكه قرآن و معارف را از ديگر برنامه‌های صدا و سيما برای پوشش زنده شب‌های قدر دانست و بيان كرد: شبكه جام جام كه برای ايرانيان خارج از كشور پخش می‌شود، برنامه احياء شب‌های قدر از حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم حضرت شاهچراغ(ع) و حرم حضرت معصومه(س) به ترتيب از شب نوزدهم تا شب بيست و سوم را پوشش خواهد داد.


منبع:ایکنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین