عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۶۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
حجت‌الاسلام فرحزاد گفت: هر فردی که در جبهه باطل است چه جن باشد چه انسان باشد، شیطان است که در مثنوی داریم ای‌بسا ابلیس آدم‌رویی که هست/ پس به هر دستی نباید داد دست.

عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، کارشناس و سخنران مذهبی ظهر امروز چهارشنبه هشتم خردادماه، مصادف با روز بیست و سوم ماه رمضان طی سخنرانی خود در آستان حرم حضرت معصومه (س) با موضوع راه محفوظ ماندن از شر شیطان اظهار داشت: شیطان دو نوع است، شیطانی جنی و انسی که در قرآن کریم داریم: « وَکَذلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیاطینَ الإِنسِ وَالجِنِّ یوحی بَعضُهُم إِلى بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا وَلَو شاءَ رَبُّکَ ما فَعَلوهُ فَذَرهُم وَما یَفتَرونَ؛ این‌چنین در برابر هر پیامبری، دشمنی از شیاطین انس و جن قرار دادیم؛ آن‌ها به‌طور سری (و درگوشی) سخنان فریبنده و بی‌اساس (برای اغفال مردم) به یکدیگر می‌گفتند؛ و اگر پروردگارت می‌خواست، چنین نمی‌کردند؛ (و می‌توانست جلو آن‌ها را بگیرد؛ ولی اجبار سودی ندارد.) بنابراین، آن‌ها و تهمت‌هایشان را به حال خود واگذار!»

وی ادامه داد: شیاطین جنی دیده نمی‌شوند که در رأس آن‌ها ابلیس و عوان و انصارش هستند که کارشان وسوسه و دوری از خدا و اولیای الهی است و هرچه می‌توانند انجام می‌دهند تا انسان را از خدا، آخرت و ... دور کنند.

فرحزاد گفت: شیطان دیگر انسی است مانند طاغوت‌ها، فرعون‌ها، یزیدها و سران کفر یعنی افرادی که کار شیطان را انجام می‌دهند لذا هر کس که شیطنت دارد، شیطان است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: هرکس اخلاق شیطانی مانند تندی، بداخلاقی، دعوت ناباب، دوستی ناباب، شرارت داشته باشد و در فضاهای مجازی و در کانال‌های شیطانی دعوت به گناه کند و نقل شایعات داشته باشد، شیطان است.

وی افزود: هر فردی که در جبهه باطل است چه جن باشد چه انسان باشد، شیطان است که در مثنوی داریم ای‌بسا ابلیس آدم‌رویی که هست/ پس به هر دستی نباید داد دست

فرحزاد با بیان اینکه یک خاصیت صلوات بر پیامبر(ص) آن است که شیطان انسی و جنی را از انسان دور می‌کند، افزود: از خداوند بخواهیم همواره زبان ما به ذکر خدا و پیامبر(ص) مشغول باشد تا شیطان انسی و جنی از ما دور شود.

صوت کامل این سخنرانی را در زیر بشنوید:

تعداد بازدید : 13

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین