عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۴۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
حجت‌الاسلام علیان نژاد:
مسئول پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی مکارم، دستاوردها و امکانات جدید پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید را تشریح کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام وحید علیان نژاد عصر دیروز در مراسم رونمایی از تولیدات مرکز فن آوری و پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی که در مدرسه امیرالمومنین(ع) و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، با تشریح فعالیت های این پایگاه عنوان کرد: سایت بلیغ نیوز، پایگاه خبری دفتر حضرت آیت‌الله مکارم به حساب می‌آید، همچنین سایت چندرسانه ای نیز قریب به پنج هزار کلیپ و کارهای گرافیکی را شامل می‌شود، کتابخانه سایت هم تحت عنوان مکارم الاثار فعالیت می‌کند که ۲۰۰ اثر از آیت الله مکارم شیرازی در آن درج شده است.

وی افزود: سایت جامع المسائل در بخش استفتائات فعالیت می‌کند که بالغ بر ۱۴ هزار استفتا در آن و در رابطه با مناسبت های مختلف وجود دارد.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: کنگره بین المللی نقش شیعه، طراحی سایت خود را به این مرکز محول کرد.

حجت‌الاسلام  علیان نژاد بیان کرد: تمام محتواهای سایت یک دوره به نرم افزارها تبدیل شد و دور دوم نرم افزارها نیز در سایت بارگزاری شده که منبری ها، دانشجویان معارف و مبلغین می‌توانند به این آثار به راحتی دسترسی داشته باشند.

وی تاکید کرد: نرم افزار هم قدم نیز مطالب و معارف مرتبط با امام حسین(ع) را دارا بوده و برای سفر اربعین حسینی دارای خدمات بسیار ارزشمندی است.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد: نرم افزار محرم برای کاروان ها و مسئول کاروان ها طراحی شده و تمام مراحل و مسائل موجود در سفر زیارتی و همچنین احکام مربوط به سفر را پوشش داده است.

حجت‌الاسلام علیان نژاد اظهار داشت: ما سعی کردیم در فضای مجازی که مورد تاکید حضرت آیت الله مکارم شیرازی قرار گرفته نیز کارهایی را صورت بدهیم.

وی ادامه داد: نشریه اینترنتی بلیغ نیز ماه به ماه منتشر می‌شود، همچنین کلیپ های یک دقیقه ای و یا دو دقیقه ای برای آموزش احکام در زمینه های مختلف ساخته شده است.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از کتاب اسناد ساواک و تبعید تا پیروزی نیز کلیپ هایی که آن فضا را ترسیم می‌کند ساخته شده است.

حجت‌الاسلام علیان نژاد ابراز کرد: برای بخش کودکان، انیمیشن های مناسب با سن آن ها طراحی شده، همچنین پاسخگویی آنلاین از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب و در ماه رمضان به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

وی یادآور شد: ما تنها سایت دفتر مرجعی را داریم که به جز زبان فارسی، به هفت زبان دیگر مجهز بوده و جامع المسائل نیز شامل شش هزار صفحه آماده شده که آماده چاپ است.

مسئول پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: بخش تحریریه خبر در حال حاضر ۸۰۰ عنوان یادداشت و بسیاری از اخبار را دارا می‌باشد و به محض موضع گیری معظم له پیرامون مسائل مختلف، در این بخش منتشر خواهد شد، همچنین کلاس های درس و بولتن خبری هم بخش های خود را دارند.

حجت‌الاسلام علیان نژاد ادامه داد: بخش بین الملل بخش دیگر سایت بوده که مخاطبان از طریق واتس آپ و ایمیل می‌توانند نظرات و سوالات خود را مطرح کنند که تا کنون بیش از ۶۰ هزار سوال در واتس‌آپ و بیش از شش هزار سوال در ایمیل پرسیده شده است‌.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین